Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åååh! Wilda är ett av de stoföl jag gärna skulle norpa åt mig i år. Musblack och med Ljosen som morfar.
(alltså Heiden som mormors far...)
Kära Habina
Vi hade ju sett fram emot att träffa dig och din pålle, så enkelt är det.
Jag har lovat en bekant att komma med hingsttips, men har kört fast. Hon vill ha helt Knast- och Dalar-fritt samt absolut inget danskt blod. Den enda hingst jag kan komma på som passar är Isidor. Kommer ni andra på några fler vore jag hemskt, hemskt tacksam!
Mykletind och Kim Hero, norskfödda. Caspian, Indro, Stenrike Spritz, Emil, Ronjas Benhur, Bellman, Magne, Temperament, Solhems Mykle, Minos, Alvedon Kry, Furubäcks Io, Cheen Femtio, Allman, Torps Gusten, Botvid Lysluggen, Mysingen, Hajums Tullman, Assar Nusebo,, Hugo, Vilje, Bross, Gjöstein och Almin.Alex Lukas
Finns lite att välja på...
Mykletind och Kim Hero, norskfödda. Caspian, Indro, Stenrike Spritz, Emil, Ronjas Benhur, Bellman, Magne, Temperament, Solhems Mykle, Minos, Alvedon Kry, Furubäcks Io, Cheen Femtio, Allman, Torps Gusten, Botvid Lysluggen, Mysingen, Hajums Tullman, Assar Nusebo, Alex Lukas, Hugo, Vilje, Bross, Gjöstein och Almin.
Finns lite att välja på...
Måste det vara en svensk hingst?
Sist jag pratade med stoägaren lät personen tveksam över att transportera stoet till Isidor (= ända bort till östergötland...), så jag misstänker att andra länders hingstar går bort. Samma med semin, stoägaren är inte intresserad av det.
hur vet man vad allt betyder i stoets papper ????? hon var visad i danmark sen tidigare och de skulle ta med pappren när de kom. så vi kunde jämföra stam på hingstar och stoet.
OJ ursäkta...*delvis kl*
Men vaddå? Det är väl ändå upp till stoägaren?! Är det stoägarensom ska ha fölet så måste väl stoägaren få ha krav och önskemål på hingsten, och hittar man då inte rätt hingst så låtar man väl bli att betäcka, det har väl ingen annan med att göra?!
Jag vill också undvika t ex Knast, samt inte ha släktingar till mitt sto (tyvärr gjorde jag en miss där förra gången), jag är inte heller beredd att transportera mitt sto över halva sverige, inte minst för stoets skull.
Hittar jag alltså ingen lämplig hingst så väljer jag troligtvis att avstå från betäckning det året om jag inte har goda skäl av någon anledning, och det är väl ändå min sak som stoägare?!
Mitt sto - mina pengar - mitt blivande föl - mitt hingstval - mitt beslut - eller?!