Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

Jo det förstod jag oxå, men vad menade du?

Hur såg du honom innan och hur ser du honom nu?

Alltså hörrni, läs Habinas statistikakrobatik på hennes hemsida. Väcker mycket funderingar om vad avelsframstegen verkligen kommer ifrån och vart de tar vägen.

Var hittar jag den? Jag har bara adressen till bloggen...

Glöm frågan, hittade...

Senast ändrad:

Hur såg du honom innan och hur ser du honom nu?

Förut var jag väldigt negativt inställd till både honom och hans avkommor. Men med siffrorna för handen kan jag inte annat än tänka om. Kan kanske inte är rätt för just mitt sto, men han har precis lika stor rätt att verka i aveln som de andra hingstarna. Dessutom har jag blivit nyfiken på hur han ser ut i verkligheten.

Hoppas, hoppas, hoppas att det blir generalmönstring! :bump:

Aha, då är jag med!

Är det dags för honom i år att visas?

Vore kul att se lite av de äldre hingstarna irl :)

Det har ju diskuterats lite kring generalmönstring, det vill säga att alla godkända hingstar (utom de som godkändes -08) skall visas upp i Vetlanda i år. Det vore verkligen drömmen! :love:

Å, det vore ju HUR kul som helst!!!!!

När vet man om det blir av?? *hoppas, hoppas*

Det har ju diskuterats lite kring generalmönstring, det vill säga att alla godkända hingstar (utom de som godkändes -08) skall visas upp i Vetlanda i år. Det vore verkligen drömmen! :love:

Ja! Hurra! Undra hur alla ska få plats att bo bara? Pax för Kvarndammen! :)

Blir det generalmönstring så får jag nog åka på onsdagen så Myckle kan aklimatisera sej bättre, han var ju som lugnast på söndag em:D Trots massor av förberedelser så kan ju inte den mannen va still! Men det är väl därför jag gillar honom:love:

Hihi, det var ju fler som hade problem att va still ;)

Man måste alltså åka ner redan på onsdagen för att se hingstarnas rätta jag ;) *retas*

Känn dig raggad på vakentid, sovtid brukar ordna sig veckan innan, eller timmen innan det är dags att knoppa!

Haha, ja det var verkligen snålt om det är det som spökar, kostar ju inte många hundringar ;)

Undrar vem som raggar upp dig först...... :D:D:D

Håll med om att det är mycket coolare att bli uppraggad. :p Nä, skämt åsido så är jag väl snål av mig. :o

Du behöver väl ingen sängplats, har tänkt att sitta uppe och prata avel, hngstar ston, blodslinjer och masor av annat, räknar med att vara uppe bägge nätterna och visa häst på dagen. Köp energi dryck så att du orkar va speaker!

En sak som jag funderat på, men som inte gäller avel är administrations kostnader för vår medlemstidning! Hur gör vi för att få den tryckt billigare?
Planerad kostnad är ca111 000 och sff får in ca 150 000 i medlemsavgifter, vilket blir ca 40 000 över till alla andra kostnader (väljer att bara ta med de stora posterna) Vet att det i fjor diskuterades en medlems avgifts höjning till sff, som det är nu så betalar ju varje lokalförening 200/medlem till svenska.
Är vi beredda att betala mer?
Kan vi göra lill-blakken billigare?
Byta tryckeri?
Göra tidningen "fristående" dvs att man gör den som prenumeration?, så att den blir "själv bärande"?
Jag tycker absolut att vi ska ha tidningen kvar i någon form (har i princip alla nummer sen starten!) men tycker att det är en dyr post och tror inte att medlemmarna är beredda att betala så mkt mer i medlemsavgift, Många tror ju att det bara är tidningen som dom får för medlemsavgiftenDom ser ju inte att det både är lokalföreningens och svenskas styrelser som också är involverade! vad tycker alla ni där ute? jag vet att det finns mkt åsikter kan va bra att ta med sej till årsstämman!

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 878
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 366
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka