Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ALLTID en djungel att välja hingst Fördelar- nackdelar!Hm, jag har läst din blogg noga nu... Nu känns det inte direkt lättare att välja en hingst framöver... *phu* Tur att det är länge kvar...
Det jag gillar med Cirkus (förutom hans härliga stofamilj!) är hans riktiga gos-temperament. Åkte hem med honom från Vetlanda -07 och då blev jag fast på riktigt. Var på vippen att köpa ett sto från den stofamiljen just därför.
Jag pratar alltså om stofamilj Sneddy 80, som har producerat stora, rejäla fjordhästar och ofta vitblacka. Sneddy själv var inte så stor, bara 140 cm, däremot är hennes barnbarns barn Randy 1720 150 cm och har i sin tur lämnat 144, 145, 147 och 150 cm.
Precis, en del av mitt detektivarbete var,är att leta efter hingstar med storlek i flera generationer, då jag anser att för att få fram en komplett brukshäst, så behövs det! Har ju själv haft och försökt att hålla storleken, men efter de senaste sommrarnas regn så har fölen krympt:confused:, dock ej Capella, hon ser riktigt lovande ut Instämmer med Ljulius fler hingstar med stort bakom! Kul att du gillar Cirkus, dina åsikter är värda mkt!!
När jag skulle betäcka Habina 1996 så fanns det statistik i hingstkatalogen för bland annat höjd på treårsstona. Vad hände med den statistiken? För jag hittar inget sådant på SFF:s hemsida och samtidigt borde den fortfarande existera.
Vad finns det för hingstar som lämnar stort? Har fått för mig att Ljosen ger ganska stort eller...? *ojoj, tunn is för avelsnybörjaren *