Fjärilslarver? (Utbruten)

Iaraphel

Trådstartare
Hittade denna tråden av en slump, ni verkar ha bra kunskap om fjärilar, någon som kan säga mig om detta är fjärilslarver och Isåfall vilken sort?
det kryllar av dom på nässlorna utanför stallet.
CB71CD6D-CB26-4DC5-9C3A-B7DA4FFF8860.webp

har försökt googla men alla fjärilslarver jag hittade hade mer gult/färg på sig... men jag hoppas det är fjärilar...

Hittade denna tråden av en slump, ni verkar ha bra kunskap om fjärilar, någon som kan säga mig om detta är fjärilslarver och Isåfall vilken sort?
det kryllar av dom på nässlorna utanför stallet.
Visa bifogad fil 54248
har försökt googla men alla fjärilslarver jag hittade hade mer gult/färg på sig... men jag hoppas det är fjärilar...
Det verkar vara påfågelöga!
https://johannero.blogg.se/2013/june/larver-for-kommande-pafageloga.html
Vad coolt, visste inte att de var sociala sådär.

Det verkar vara påfågelöga!
https://johannero.blogg.se/2013/june/larver-for-kommande-pafageloga.html
Vad coolt, visste inte att de var sociala sådär.

Tack! Det var vad jag tyckte var mest likt när jag googlade.
ja jag har aldrig sett något liknande, trodde först det var någon invasion av nån slags skadedjurslarver som skulle föröka sig och ta över hela gården 😂, men som tur var kollade jag runt lite innan jag gjorde något drastiskt för att bli av med dom.
På bilden är det en flock och i bakgrunden syns det en del som har typ när över sig och vad jag antar är förvandlas till puppor?
men det är typ minst 6 såna flockar/klumpar med larver.
Vi har tömt lite gödsel där för några år sedan, vet inte om det kan ha gjort att det blir invasion just där?
Ser fram emot att kunna fota massa fjärilar här på gården om ett tag då.

Tack! Det var vad jag tyckte var mest likt när jag googlade.
ja jag har aldrig sett något liknande, trodde först det var någon invasion av nån slags skadedjurslarver som skulle föröka sig och ta över hela gården 😂, men som tur var kollade jag runt lite innan jag gjorde något drastiskt för att bli av med dom.
På bilden är det en flock och i bakgrunden syns det en del som har typ när över sig och vad jag antar är förvandlas till puppor?
men det är typ minst 6 såna flockar/klumpar med larver.
Vi har tömt lite gödsel där för några år sedan, vet inte om det kan ha gjort att det blir invasion just där?
Ser fram emot att kunna fota massa fjärilar här på gården om ett tag då.
Nässlorna är troligen där pga gödslet och larverna pga nässlorna.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 686
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 310
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 902
Senast: super
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka