Mirre

Trådstartare
Mamma upplever en lite märklig sak så fort hon går ut. Det kommer nässelfjärilar och sätter sig på henne. För ett par dagar sedan hade hon flera st satt på benen.

Just nu sitter vi på deras altan och direkt kom det en fjäril och satte sig på benet. Den flyger små vändor och kommer tillbaka, nu sitter den i gräset framför oss.
Det kom en till fjäril också men den blev bortjagad ( såg det ut som alla fall)

Har hon bodylotion eller parfym på sig?
Frågade henne om det, men nej det har hon inte. Kan vara en doftande tvål kanske.

@bettysmatte haha precis :D
Hon får starta ny karriär haha.

@GotAsecret
Ja det läste jag också.
Det är helt klart en trevlig tanke, tyckte det var så märkligt att det var en och samma fjäril hela tiden. Det flög andra där också en stund, men dem brydde sig inte om oss utan flög bara iväg.

Hennes "svett" kanske har den ultimata blandningen av salter de vill ha?

Man har ju sett fjärilar samlas vid vissa vattendrag som har salter i sig.

Vi hade konstant bin som landade på oss i veckan för att ta upp saltet från vårt svett :D Efwa har nog en bra lösning där :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 582
Senast: starcraft
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 494
Senast: Tuggben
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark
  • WE-tråden

Omröstningar