fixa eget ridflugtäcke?

vinkelina

Trådstartare
nu har bromsarna anlänt.
och tydligen är min häst extra stressad i år. Redan i går var hon hopplös att rida, och fick just samtal från stallet att de tagit in henne då hon stressade så i hagen (går med fullneck flugtäcke dygnet runt) så känner att där kan ja ej göra så mycket mera, låta henne stå inne dagtid och ute nattetid?

Men ridningen, kan ju inte ställa av henne helt heller. Rotade i lådorna och hittade ett gammalt svettäcke, ni vet ett sådant som påminner om flygtäcke.

Vill inte klippa sönder det, men fundera, skulle det gå att lägga mellan sadeln och shabraket? tror det kommer att glida för mycket om jag lägger det direkt på henne och sadeln över. Inga spännen under magen, bara bogspännen.

vad tror ni om den ideen? Har ej hittat nått billigt ridflugtäcke, max 300 kr

Sv: fixa eget ridflugtäcke?

ytterligare åtgärd i hagen är att spraya täcket med flugmedel. Det sitter oftast bättre än direkt på hästen. Ang ridtäcket (finns väl bara ett sätt att ta reda på saken;)

Min syster tog idag på våra hästar vanliga lakan, tunna underlakan..och hästarna vart hur nöjda som helst! Och vi med, billiga flugtäcken ;)
Och vi tänkte allt försöka rida med det idag! Kan återkomma sen om det funkade :)

Bromsen biter igenom nät. Det enda som står emot dem är eksemtäcke eller liknande kraftig väv. Därför både din häst och mina förr stressar även med flugtäcke (med hals och magplatta osv) när bromsjävlarna kommer :S

Jag vände på dygnet åt mina förr för bromsarna. Nu när de inte har gräs är det mindre broms, och de har nu så de kan gå in, så nu är det rättvänt dygn. Men förr, så bara plocka in dem på morgonen och släppa ut på kvällen, omvänt dygn.

Rida får man göra SEN kväll eller TIDIG morgon. (Sen = efter 22, tidig = före 06). Broms är ett satans otyg..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka