Fiskenäts fläta

S

speedygirl

Är det någon som har bilder på hur en sådan ser ut. Och även lite knep på hur man ska göra. Har nämligen en shettis med väldigt lång man som jag skulle vilja göra det på. Och sedan sätta manrosetter vid varje "knyt", hoppas ni förstår vad jag menar.

Sv: Fiskenäts fläta

hej bild har jag inte men börja att dela in manen i tofsar sen så delar du toffsarna i 2 delar o sätter ihop den ena halvan med halvan från tofsen brevid.
Den toffsen vid manken och öronen delar du ej på utan sätter ihop den hel.... fortsätt så hela manen tills den tar slut.

satanic skrev:
hej bild har jag inte men börja att dela in manen i tofsar sen så delar du toffsarna i 2 delar o sätter ihop den ena halvan med halvan från tofsen brevid.
Den toffsen vid manken och öronen delar du ej på utan sätter ihop den hel.... fortsätt så hela manen tills den tar slut.

Men om man räknar med att manen är gaska tjock på en shettis. Hur mycket ska man då ta till en tofs innan man delar den. Ja om man räknar med piggarna på en mankam?

det får du bestämma hur stora du vill ha o hur mycket du orkar hålla på ju fler tofsar destu mer jobb

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
938
Senast: Cattis_E
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
436
Senast: yamyam
·
Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka