FireFox: java exception

nidron

Trådstartare
Nu kommer en liten tankenöt :)

Jag har problem med sidor som t.ex. CSN(BankID) och tv3.se som använder Java på sina sajter. Det "kastas" ett java.lang.NullPointerException .
Har jre 1.5.0_08 sedan tidigare (samma fel då) och uppdaterade till _09 för ngn dag sedan.

tv3.se verkar fungera utmärkt i IE.
Så nu är jag extremt nyfiken. Vad beror det på i FF och vad kan jag göra? FF uppdaterades väl för ngn vecka sedan, har jag för mig.
JSP-sidor med bakomliggande java-fil som jag själv utvecklat fungerar utmärkt.
Är det ngn variabel jag förväntas skicka med, typ user-agent eller character encoding, eller vad är det exceptionet beror på när jag endast försöker ladda en sida?

Give it your best shot :D

Sv: FireFox: java exception

Jag har uppdateringarna 06 och 09 och här funkar det.

Har du kollat Javainställningarna i Firefox (verktyg/inställningar/innehåll/avancerat) och testat dom i olika lägen?

Dessutom har Firefox 2.0 precis lanserats på svenska, jag uppdaterade idag.

Har du kollat Javainställningarna i Firefox (verktyg/inställningar/innehåll/avancerat) och testat dom i olika lägen?

Dessutom har Firefox 2.0 precis lanserats på svenska, jag uppdaterade idag.

Tools/Options/Content/Advanced 1 är inställningar för JavaScript och känns inte så aktuellt :)
Tools/Options/Content/Advanced 2 är för Fonts. Samma sak där.

Jag borde kanske uppdatera. Men tänker inte installera svenskt :) Har varit misstänksam mot uppdatering pga alla plugins som inte varit kompatibla med nya FF, men det verkar väl vara okej numera.
Dessutom vill jag sällan ha det senaste eftersom jag vill kunna koda bakåtkompatibelt, men det är nog ingen större fara med FF.

Jag googlade lite och hittade en intressant sida på Umeå universitets kunskapsdatabank och denna: Snälla någon jag får inte fart på Java inlägg 10 där ger en del tips att testa.
Tack för länkarna :)
Den första: Känns ganska mycket javascript över den också. Och jag är ganska säker på att browsern tillåter cookies eftersom jag i veckan hade en labb där jag skulle hacka mig in i ett community med hjälp av cookies :)
Den andra: Ah, gamla goda webforum. HTTPConnection kändes ju lite intressant, får googla vidare. Men att det skulle påverkas av brandvägg är ju synd eftersom jag inte har ngn mjukvarubrandvägg igång och det funkar fint i IE.

Inte lätt att veta kunskapsnivån på trådskaparen så jag svarar alltid på basicnivå ;)

Det är okej. Jag är nog. Hum. Ganska okej beläst inom, om än på varierande nivå: os, webbläsare, java, javascript, xml, html, xhtml, mysql, ms sql, asp.net, php. Men, eller snarare, därför är jag väldigt nyfiken på varför felet kastas :)
Jag kör hellre på svenska för min engelska är inte översig jättebra men så är ju jag urgammal oxå :eek:
Du är inte urgammal! Men jag är nog i yngre medelåldern, så jag håller mig till engelska versioner. Alt-F-S går aldrig ur ryggmärgen :D

Senast ändrad:

Mina kunskaper är oxå på väldigt varierande nivå.

Jag är totalt självlärd men började min bana som "datornörd" redan under första delen av 1980-talet då jag programmerade i BASIC.

Nyfiken som attan och turligt nog med ett närmast fotografiskt minne.

Vet oxå att ibland kan de mest banala saker göra att allt funkar eller tvärtom och ibland är dessutom inte sambandet mellan dom särskillt logiskt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24

Omröstningar

Tillbaka