Fins det en marknad för mental träning/coaching

Byange_stall

Trådstartare
Hej, sitter o funderar lite, känner att jag har mkt erfarenhet som jag skulle vilja dela med mig av... Och alltså skaffa lite bisyssla helger mm. Har nästan lite tid över! Jag har lite "been there, done that" erfarenhet...
Det jag vill är att jobba med helheten - ekipage och ryttare! För att hitta lite samspel på ekipage - väldigt mkt har att göra med inställningar och attityder och om att "känna sig själv" - sitt jag att kunna bearbeta negativa tankar och inställningar och förstärka positiva.
Att veta vem man är, sina begränsningar, vad man vill i livet och med livet. Vad man vill med hästeriet... Sitt mål och vägen dit.
Med sig själv är jag lite inne på det "att nu sitter de där på läktaren och tittar, fan att jag inte kan hålla om med skänkeln. Nu kommer hästen att slå emot skänkeln... mm" alltså negativa tankar som förstår ridningen. Lika på det egna planet. Sina krav på sig själv, borde ha gjort det och om att det är dens fel att det blev så här... Styr själv över vad jag skall känna, tänka och må!

Varför - tror att jag har erfarenhet. Har jobbat som chef i många år, har och har haft personal som haft problem - sällskapat tidigare med en karl med trubbel och alkoholbekymmer. Tagit emot barn med problem fr kommunen och lite funkat som en extra mamma till alla de stalltjejer vi haft här på gården. gett råd och stöd för att "de skall finna sin väg". De är INTE deras mamma eller pappa, de är dem själva. Haft problemhästar, som biter sparkar och kastar av. Jag känner mig själv, mina begränsningar och vet hur jag är.
Det är så mkt som påverkar, tankar på jobb och ekonomi skapar spänningar i kroppen ett orosmoln som finns med även ut i stallen. Stel i nacken är spänningar och oro som gör att man blir stel och mindre följsam i sin sits - som gör att man inte ger det korrekta hjälperna som vidare gör att man blir arg på hästen för att den inte gör som man vill....
Människan väljer gärna enkla lösningar och att "gömma" undan det som skaver. Istället för att bearbeta och ta sig igenom.. Det är där som jag vill hjälpa till via coaching, mental träning - att hoppa hinder som är högre för att man tror på sig själv och vet att man kan. Inte komma in i en negativ spiral... utan lära sig att upptäcka när man är på väg in och veta hur man tar sig ur den och kommer i en uppspiral igen.
Idag jobbar jag som chef för ett bolag i telekombranschen, med säljare så klart - både inne och utesälj.. Har själv varit säljare inom försäkringsbranschen i 10 år och sålt fonder och p-försäkring i en turbulent marknad som runt 2000 då börsfall kom... Hur lyckas man då? Jo genom att hålla sig flytande med mental träning och positiva tankar. Hur tar man sig ur förhållanden där en har problem, där man blir nedtryckt - jo genom att veta "det här är jag, och detta vill jag med mitt liv"...Hur tar man sig ur ekonomiska problem, genom att tänka logiskt och inte fixa åtgärder i impuls. Ta det lugnt - tänk på följder - konsekvenser - och målet! Tar din tanke dig närmare ditt mål.. Vet du vägen -stigen dit eller virrar du runt i skogen...

Det här är jag och jag delar gärna med mig av mina erfarenheter som chef, kompis och hästmänniska o ryttare ...:banana:

Vad tycker Ni - kan det finnas en marknad för sånt!!:bow:
 
Sv: Fins det en marknad för mental träning/coaching

Jag tycker du verkar ha sunda tankar och mycket erfarenhet att ösa ur. Jag tror att den här typen av tjänster är något som företag( som inte har för mycket känning av den dåliga konjunkturen) är villiga att betala för men inte så gärna privatpersoner. Men det finns nog bara ett sätt och det är att prova för att se hur det går. Som bisyssla på helger och kvällar så har du ju inte mycket att förlora på att starta upp ett företag och dra i gång lite smått. Lycka till!
 
Sv: Fins det en marknad för mental träning/coaching

Jag har inte tänkt ta så mkt betalt - kanske som en vanlig ridlektion... Eftersom det skall vara som en kombination av ridlektion/teorilektion - mer att det skall ge ngt tillbaka till personen som är mer än bara kaika runt i ridhuset 45 minuter.... Tex vad är det som begränsar min ridning - varför vågar jag inte hoppa högre.. En ridlektion eller teorilektion där man tittar på ekipaget... Lite som centrerad ridning och självförtroende träning...
:)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Grazing
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
13 029
Senast: Bubbla
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
565
Senast: Myzan87
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 521
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp