Finns skador på travhästar registrerade?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare minternet
  • Startdatum Startdatum
M

minternet

Finns det någon typ av dokumentering på travare som inte kommer till start på grund av skador?
Ja det är min fråga efter en diskussion med en kompis idag.
Hon menar att det finns och jag tror inte på det.
Är det någon som vet? :confused:
Vore ju bra för travhästköpare i så fall, då kan de ju se om hästen varit mycket skadad kanske???

Sv: Finns skador på travhästar registrerade?

Ja i och för sig ... men får de lämna ut dem till en ny ägare?
Ja det kanske dom får/bör/ska??? Ja jag vet då inte :) Vet du? Eller någon annan?

Ja det får dom, men endast om du har förre ägarens medgivande, så köper man en häst så kan man ju be personen att skriva på ett sådant papper.

Och får du inte medgivandet så är det en god idé att dra sig ur affären.

Ja det håller jag med om! Verkar lite skumt annars :D

Problemet är att det finns journaler på OLIKA ställen så det kan vara svårt att veta var man ska söka. Ex djursjukhusen har en och ATG kliniken en annan och de vet inte vad som står i den andres journal.

Den enda gången som klinikerna får tillgång till djursjukhusets journal är om hästen blir skickad dit för vidare vård eller tvärt om.

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 738
Senast: Willys
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 179
Senast: Lady_S
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 590
Senast: Capybara
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
500
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur