finns detta?

Abova

Trådstartare
vet ni om det finns någon automatisk höautomat som inte behöver ström?
Har kollat på en del automatiska hösautomater som är strömdrivan men vill helst slippa detta om det går.

Ni som har strömdrivana höautomater , vilket märke/mdell har ni samt hur tycker ni de funkar samt vad kostade de?

Önskar svar från alla med erfarenhet av dessa ting!
 
Sv: finns detta?

jo vi me, men när det står på stall under höst och vinter sen så skulle jag vilja ha fler givor utan att behöva stanna uppe till midnatt och gå upp i gryningen varje dag, skulle vilja prova att ge dem 2 givor till för att fördela maten bättre över dygnet
 
Sv: finns detta?

Jag har kollat på en (tror företaget hette Gimmex) som drevs med ett 12 volts batteri. Det var datorstyrt & man kunde ställa in tid på flera givor. Man behöver ju inte vara rädd för strömavbrott när de drivs av batteri. De var ganska dyra, men jag vill gärna ha sådana i mitt stall.:angel:
Men har oxå hört att det finns lådor med en timer (batteridriven), som släpper ner hö på inställt klockslag. Men då blir det ju bara en giva. Men man kan ju ha 2 lådor, säkert billigare än första alternativet.
 
Sv: finns detta?

Hej!

Du vill ha den inomhus?

Ett stall jag tittade på had luckor i taket med timer på som släppte en spärr och ner föll maten. Tror dom hade både kväll och morgonhö så.. man laddade höt när man var där och det trillade ner vid vettig tidpunkt..

/ Lavinia, som stenhårt tror på fri tillgång även inne..
 
Sv: finns detta?

ja det är detta jag far efter, men utan ström.
Till de flesta av våra stora hästar kan vi ha fri tillgång men vad det gäller detta stall är det 4 små ponnies och de äter tills det är slut och blir så feta att de rullar ut, så tyvärr, fri tillgång funkar inte till alla hästar , är rädd om deras ben och vill inte att de ska släpa runt på alla denna övervikt
 
Sv: finns detta?

får väl anta att de jag söker inte finns!, får försöka bygga någon egen variant!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag letar eventuellt unghäst och är lite fundersam på ”nyttan” med dolda fel försäkring, alltså att den är införsäkrad redan som...
Svar
5
· Visningar
946
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 945
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
3 102
Senast: ameo
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 239
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • A-kelpie, tollare eller collie?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp