Finns det snygga våtrumsmattor?

moiran

Trådstartare
När jag hör ordet våtrumsmatta ser jag framför mig bilden av en sån där plastmatta i nån plastig pastell färg, enfärgad eller med ett mycket diskret blurrigt mönster på. Nog måste det finnas roligare mattor än så? Var letar man på stora vida webben om man vill se utbudet? Jag verkar inte lyckas med att hitta något kul, och det känns orimligt att det faktiskt inte finns något kul med mindre än att man lägger in klinkers... :confused:

Sv: Finns det snygga våtrumsmattor?

När vi gjorde vårt badrum så tror jag inte att jag såg så mycket stormönstrade golv, mest enfärgat eller "sten". Men det är möjligt att andra leverantörer har andra alternativ.
Det finns mycket roligt för väggar iallafall!

Såhär ser det ut hos oss:
n744858996_1870011_7835335.jpg

Vi har denna i tvättstugan. Den är skithäftig i verkligheten, men skulle nog inte ha den på några större ytor för den är väldigt randig..
article.asp

Och denna i vårt enorma 20 kvm badrum. Helt underbar. Har vitt och blått kakel till på väggarna.
article.asp

Vi har denna i tvättstugan. Den är skithäftig i verkligheten, men skulle nog inte ha den på några större ytor för den är väldigt randig..
article.asp

Och denna i vårt enorma 20 kvm badrum. Helt underbar. Har vitt och blått kakel till på väggarna.
article.asp

Dina bilder syns inte! (länken måste sluta på .jpeg för att synas i inlägget)

Jag såg däremot vilka du menade eftersom jag kopierade dina länkar istället..
:)

*KL*

Jag är faktiskt fortfarande besviken! :(

Urvalet har förvisso utökats att innehålla 'stenimitationer', 'mosaikimitation' och 'trägolvimitationer' förutom de tidigare 'pastellfärgade mattor med eller utan diffust mönster'. Såg en svartvit-rutig också i och för sig. Men både trä och sten har ju förutom färger både en speciell yta och speciell struktur som är svår att imitera med ett mjukt vinylmaterial, så jag har svårt att se att det skulle bli snyggt? Men jag får gå till en mattbutik och titta på dem i verkligheten också innan jag uttalar mig för kategoriskt.

Borde man liksom inte kunna göra roligare saker med plastmatta? Rutigt, randigt, mönstrat, motivtryck, roliga strukturer? Det finns ju massor av roliga(re) plastmattor för alla andra rum, varför inte för våtrum..? :confused:

Kalla mig envis, men jag hävdar fortfarande att lite av det du nämner finns. Inte i någon större omfattning, men lite här och där om man letar.

Det värsta jag vet är plastmattor som försöker se ut som något de ändå inte ser ut som, skeppsgolv, sten, osv.

Jag hävdar att är det plast ska det synas.

image.aspx

Dessa är några av de få jag tycker gör skäl för sitt namn plastmatta. Har själv liknande, dock svart med en del glittrande prickar i och runda prickar istället. Just strukturen blir som massage under fötterna...

Senast ändrad av en moderator:

Jag som jobbar med det här kan ju hålla med dig, att det är tunnt på roliga golv till våtrum att välja på. Samtidigt följer jag hela tiden upp försäljningen och förstår samtidigt varför "vi" eller fabrikerna inte vill satsa... Dom roliga motiven säljer inte...

Men för att svara på din fråga ang imitationerna, så måste jag säga att stenimitationerna faktiskt blir helt ok. Mina svärföräldrar har kaklade väggar och denna

http://www.tarkett-floors.com/Utils/LargeSample.asp?site=sv-se&id=43183

på golvet. Fint! Och skönare att gå på än klinkers :)

Om du inte redan varit inne i en butik kan du ju även kika i denna katalog:

http://np.netpublicator.com/netpublication/n19348199

Jag älskar gummigolvskopiorna, de är så färgglada och härliga! Och man kan ha roliga accentfärger :)

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka