Finns det regler för Kürmusiken?

Soyaa

Trådstartare
Hej hopp alla bukefalister! :D
Undrar bara om det är någon som har koll på om det finns några regler för hur kürmusiken ska vara? Altså, om det ska vara någon speciell genre, om det får vara sång med i den osv. Jättetacksam över svar!! :bow:

Sv: Finns det regler för Kürmusiken?

Nej, musiken finns det inga regler för. Däremot är det lite utav en oskriven regel att inte använda musik med alltför mkt sång i. Lite grann finns det ju dock vissa som har även om det fortfarande är så att de flesta har helt instrumental.

Men i övrigt är det fritt fram att använda vilken musik du vill. Det viktigaste är att man väljer något som passar hästen och er som ekipage.

Sv: Finns det regler för Kürmusiken?

Men i övrigt är det fritt fram att använda vilken musik du vill. Det viktigaste är att man väljer något som passar hästen och er som ekipage.

Hehe, jag red en kür till Grease-låtar när jag skulle göra ett projektarbete i skolan:p. det passade oss jättebra:D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: Elo
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 987
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
1 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka