Finns det något som förkortas HD ang häst?

Linaaa

Trådstartare
Ja alltså min fråga är om det finns något som har med möjligen rygg eller höft att göra på häst som i typ veterinär eller vård sammanhang förkortas HD?
Vet att det finns höftdysplasi hos hund och katt men verkar inte finnas på häst... Någon aom vet vad det kan vara?

Sv: Finns det något som förkortas HD ang häst?

Ja alltså min fråga är om det finns något som har med möjligen rygg eller höft att göra på häst som i typ veterinär eller vård sammanhang förkortas HD?
Vet att det finns höftdysplasi hos hund och katt men verkar inte finnas på häst... Någon aom vet vad det kan vara?

Förlåt, höftledsdysplasi heter det ju!

Om inte hästen är sjuk så kan jag tänka mig att HD står för hälsodeklaration. Ibland kan ju ett försäkringsbolag kräva in en sådan.

A

Om inte hästen är sjuk så kan jag tänka mig att HD står för hälsodeklaration. Ibland kan ju ett försäkringsbolag kräva in en sådan.

A

Nej... Jag menade mer om det finns någon åkomma, sjukdom eller nåt liknande som förkortas hd.

Det är inte något jag har stött på iaf (läser till veterinär). I vilket sammanhang förekommer det?

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 600
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 355
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
974
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka