Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast Totilas tävlas inte längre.Absolut Totilas! Han har spelat roll för sporten på ett sätt som få andra hästar gjort. Valegro är också en kändis men i mina ögon har han inte den där "kultstatusen" som Milton eller Totilas har.
Fast Totilas tävlas inte längre.
Och kommer troligen ganska snabbt att hamna i skuggan av andra hästar när han inte längre syns på banorna och man inte väntar på den där come-back-en.
Jag tycker för övrigt att Gladstone var en "kändis" i stort sett i nivå med Milton men var inte lika tilltalande till sitt yttre. Vit hjälper, liksom.
Milton är ihågkommen trots att åren går, kan tänka mej att Totilas kan kommas ihåg och beundras om ett gäng år han också.
Sen tror jag utstrålningen och därtill färgen hjälper oerhört om man får vara ytlig
De andra som nämnts är superhästar också, men för mig, inte WOW på alls samma sätt som Milton och Totilas.
Fick frågan varför jag grät när vi sjöng Simply The Best på karaoke för ett tag sedan... Vissa saker verkar sätta sig!Sedan tror jag att många just kommer ihåg Milton för att vi är uppvuxna med honom. Jag var tex 13 när han avtackades och var på plats i Göteborg och jag får fortfarande rysningar när jag hör Simply the best spelas.
Jag håller med, Milton och Totilas är i samma klass. Det handlar inte bara om resultaten, utan om resultaten i kombination med utseende, utstrålning, osv. Baloubet kanske var lite liknande, en sån häst med massor av utstrålning, som också gjorde resultat. När Milton tävlade var han ju som jag minns det ganska ensam vit skimmel i startfältet, jämfört med nuförtiden när skimlar blivit väldigt mycket vanligare på hoppbanorna, det gjorde väl också sitt till att han stack ut som "sagohäst"? Skulle Milton tävla idag skulle han inte sticka ut hälften så mycket, och skulle man ställa honom bredvid t ex Cornado så tycker jag nog Cornado egentligen är ännu häftigare och mer kattlik, men då, för sin tid i dåtidens startfält, så stack Milton ut. Det är ju lite de där hästarna som blir de första av sitt slag, som visar på något nytt i hur en häst kan vara, och som dessutom vinner mycket och har en lång karriär så man hinner lära sig vilka de är, det är de som blir superstjärnor.
Nä, och inte Gladstone heller? Jag svarade kommentaren ovan om att Totilas räknas som en av få superstjärnor
Helt klart krävs det mer än att bara vara framgångsrik för att bli ihågkommen långt efteråt. Kolla tex på Bonfire eller Shutterfly. Färgen hjälper helt klart.
Sedan tror jag att många just kommer ihåg Milton för att vi är uppvuxna med honom. Jag var tex 13 när han avtackades och var på plats i Göteborg och jag får fortfarande rysningar när jag hör Simply the best spelas.
Jag är säker på att hopphästarna i WC idag är bättre än vad Milton var på sin tid. Dels är banorna betydligt svårare för varje år, och aveln har gjort sitt den också. Milton var en häst som stod ut i mängden med sitt utseende, kvickhet och hoppglädje samt scope. Men Quidam de Revel och Baloubet du Rouet är två stora favoriter som dessutom levererar fina hopphästar efter sina karriärer.Han blev ju en legend verkligen, otroligt känd och älskad av hela världen. Men finns det någon häst som tävlar idag som kan mäta sig med honom, som kan bli lika känd? Vad tror ni. Vilken häst skulle ni gissa på?
Vallegro kanske? Eller Casall? Eller någon annan
Han blev ju en legend verkligen, otroligt känd och älskad av hela världen. Men finns det någon häst som tävlar idag som kan mäta sig med honom, som kan bli lika känd? Vad tror ni. Vilken häst skulle ni gissa på?
Vallegro kanske? Eller Casall? Eller någon annan