Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu måste jag faktiskt protestera. Jag hade hellre veterinärbesiktigat än tagit med en hästmassör. Och dolda fel är dolda, det är fel som inte någon av parterna vet om.
Du kanske menar att större försäljningsstall har lättare att dölja fel de är medvetna om, men å andra sidan har man faktiskt konsumentköplagen att stödja sig mot när man köper av näringsidkare, vilket är betydligt säkrare än köplagen (när man köper av privatperson som privatperson).
Personligen har jag inget emot försäljningsstall med gott renommé, man kan se flera hästar på en gång och som sagt: konsumentköplagen.
Det måste ske en uppryckning..
Men som sagt det behövs oftats i både inom säljare och köpare.. Tycker bara att det är synd att det inte är bättre status på hästvärlden.
Nu är du helt ute och cyklar.
Konsumentköplagen är INTE dispositiv. Oavsett vad man skriver i kontrakt står konsumentköplagen över detta. Du kan inte avtala dig till ett sämre skydd än konsumentköplagen ger, om det är en affär mellan näringsidkare och privatperson. Aldrig.
Jag föreslår att du sätter dig in i detta innan du ger tvärsäkra svar på ett öppet forum, det kan få rätt tråkiga konsekvenser om någon tror på felaktigheterna.
Har varit med om betydligt fler privatpersoner som ljuger och bedrar än seriösa näringsidkare. Senast i dagarna fick jag åter bevis för detta.
Men är du verkligen näringdikare och sålde som näringsindkare till privatperson?