Finns det fodervagnar...

Apollo

Trådstartare
...för hö och halm som har våg???
En sån som man kan slänga ner lös halm eller hö i och som då väger hur mycket som är i kärran.

Jajamensan. Vi har det på våran skola i ladugården hos kossorna. Vagnarna sitter på skenor i taket oxå stannar man vagnen mellan två "grejer på skenan" så väger den hela hölasset.
Jättepraktiskt!

Det har jag ingen aning om... Men kan kanske ta reda på det, kan gå och fråga i ladugården imorn! :idea:

Det finns en som iallafall för 5-6år sedan tillverkade special hövagnar för häststall. Som en säcka-kärra med våg. mkt finurligt och SMIDIGT! Du kan ju PMa om du vill ha namn och så.

//Sheena

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 273
Senast: EZMK
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag tittade jag för första gången under täcket och tog upp potatisen från en planta. Den såg jättefin ut! Jag kan alltså konstatera att...
2
Svar
22
· Visningar
3 447
Senast: Wille
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
1 091
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark