Finns det "alround" sulkys?

tinafinis

Trådstartare
Ja finns det?
En som passar till stora som små varmblod?
Custom har någon som heter multiflex, eller de inte nåt alround? O i så fall vad är då bara deras flexure???

Andra tips än custom?

De e ju så att när det väl blir dags för mig så vore de ju smidigast om man i så fall kun de få tag på en sådan så man alla fall inte får tag på en för liten vagn så hästen slår i.
Det finns ju inte så väldans mycket travfolk i min närhet o inte nårra sulkyförsäljare heller.

Sv: Finns det "alround" sulkys?

Royal har en modell som är ställbar höjd på och även Hudik.
Själv kör jag med rostfria Venator EPC :love: De är dyra men suveränt bra. Höjbara i tre steg och QH-fästen i tre och fyra lägen. Alla våra hästar går i de vagnarna och de är mellan 150 cm och drygt 170 cm.
De kuskar jag pratat med om Multiflex har en del varit missnöjda med sittställningen. Själv har jag inte kört i någon så jag vet inte.

Ja, jag har ju inte testat så många sulkis i mitt liv o dom jag suttit i har då inte varit med nån skön ställning precis.

Men de e bra, tack för förslag o tips. De e ju bra att leta i tid ;-)

vi använder Customs Multiflex och Flashvagnar.. båda sorterna är ställbara till både låga, mellan och höga :)

Jag har en multiflex, funkar bra på de hästar jag har nu mellan 153 och 163 cm.

MEN om jag hade en jätte skulle jag absolut provköra i tävlingsmässigt tempo genom en kurva. Min förra häst som var 174 cm hade aldrig fått plats i den, men hon tävlade i sulkett och touchade DEN i starten. :eek:

Ok tack.
Tror inte min häst (om de blir nåt) kommer bli så stor. Blir nog runt 163 eller nåt.

Ja men den blir nog inte större än mamman eller pappan alla fall o abolut inte över 170. Stoets mamma e en liten myra.
Så avancerat var de. ;-)

Min älg går i en Royal king light, ställbar Large - x-large. När man är så kort som jag så kan det vara lite besvärligt att komma upp i den... men annars så är jag nöjd med den.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·
Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 757
Senast: skuggi
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·
Ridning Hej! Jag är en tjej på 15 år som har älskat höstar hela sitt liv. Jag har en äldre syster som nu har flyttat hemifrån så jag får ta hand...
Svar
14
· Visningar
2 114
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka