Finaste ponnyn!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var rätt tveksam till att rida idag då jag inte mådde så bra. Men sen tänkte jag att jag kan nog rida lite i alla fall, och jag behöver ju inte ställa några direkta krav varken på mig eller hästen.

Jag fick rida den nya skäckponnyn igen. Vilken guldklimp det är :love: Vi hade hopplektion och han är så säker på hinder, bjuder fint och ärligt utan att bli het och jobbig. Det märks att han tycker det är roligt att hoppa och han hoppar gärna även om piloten klantar sig.

Jag fick ju en aning stukat självförtroende i våras när jag åkte av vid ett hinder och slog mig så in i helskotta. Det onda satt ju i väldigt länge innan det gick över. Förvisso tävlade jag helgen efter fallet, men då på tinkern som är relativt okomplicerad. Den här ponnyn är ännu mer okomplicerad än tinkern. Det känns bra med en så säker ponny. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår red jag min första hopplektion efter 1 1/2 års paus från det. Hästen jag fick var en bjässe på 180 cm! Lyckligtvis var han inte...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I måndags hade jag hopplektion och fick Jättehästen igen. När jag kom till stallet så stod han redan i stallgången och blev borstad. Så...
Svar
0
· Visningar
431
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
377
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama