Finare doppresent?

Barbabelle

Trådstartare
Jag ska på dop snart och hade velat köpa något lite finare men har ingen aning om vad, har ni några tips?

Det finns flera trådar om sånt här tidigare men mest på Barnforumet tror jag :)

Men, jag som förälder är inte intresserad av något "fint" så. Min dotter fick flera halsband och armband, som fortfarande sex år senare inte är använda speciellt mycket. De är för stora för barn, trots barnstorlek helt enkelt. Om hon använder någon av dem så vill hon ofta ta av efter bara en stund. Däremot användbara saker är toppen! Dottern fick en stor barbapappasaccosäck som hon älskar än idag. Och jag har gett bort både bärbuskar och trästol i barnstorlek där jag målat dit namn och födelsedatum. Båda de presenterna har uppskattats väldigt mycket :)

Figur av Kay Bojesen (förutsätter att man är stadd vid god kassa, men tolkar det som att det skavara lite exklusivare)
cd873157-6bdd-4506-8f5f-2ff2d76ae99f

Systerdottern fick ett sådant här namnsmycke. Jag valde att inte ta barnstorlek utan ett som kommer passa i tonåren typ. Sidan där smycket kommer ifrån har flera varianter.
Jag gillar denna som grund, och tänker att man kan bygga på med tex berlocker från Thomas Sabo i framtiden (har alltså säkrat upp kommande födelsedagar :laugh::grin:)
9402698-origpic-81b96e.jpg

Ska på dop på söndag och till det barnet har jag köpt en bok från "Min bästa bok" där boken skrivits med barnet som sak döpas som huvudperson.

Min mamma köpte premieobligationer till barn i släkten.

Själv har jag bara varit på dop under min studietid och då räckte pengarna inte till annat än en kramhäst.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
834
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
885
Senast: SiZo
·
Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
632
Senast: Caoimhe
·
Fritid Som rubriken lyder. :D Vi ska bila från Ålesund till Stockholm i mitten på juli, och planerar en övernattning på vägen hem. Några...
Svar
1
· Visningar
163
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama