Finadyne...

Bellapops

Trådstartare
...har ju varit på tapeten i dopingdebatten.
Min häst har idag fått en förpackning som han ska äta under fem dagar.
Nu undrar jag om det är någon som har erfarenheter av detta omtalade läkemedel. Positivt/negativt, vad som helst. Jag är nyfiken helt enkelt.

Sv: Finadyne...

Jag har fått Finadyne ett par gånger till fångponnyer, samt vid hornhinnesår som smärtstillande. Finadyne är dyrare än Fenylbutazon men enligt min erfarenhet hjälper det bättre.

kessy skrev:
Jag har fått Finadyne ett par gånger till fångponnyer, samt vid hornhinnesår som smärtstillande. Finadyne är dyrare än Fenylbutazon men enligt min erfarenhet hjälper det bättre.
Dessutom är det lättare att ge, smakar inte lika illa som butta.

Se bara till att fodra det direkt i krubban dvs INTE i några foderhinkar! Allt för att inte obehöriga ska komma åt det och låt ingen låna din box.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
505
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 111
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 363
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka