fina men illasmakande, icke giftiga blommor/växter

Arrows

Trådstartare
finns det? växter som inte kräver särskillt mycket omsorg, som inte är giftiga men som växtätare ändå inte går på?.

Vi bygger nytt kaninstall och jag funderar på om det på något vis går att ha rabatt utanför på ena långsidan. problemet är att kaninerna KOMMER komma lösa ibland, det är oundvikligt, och jag vill inte plantera och ena veckan och sedan är det kaputt andra veckan :p.

viktigast är ju att de är ogiftiga men det skulle vara kanon om de dessutom är förbannat äckliga :devil: ;).

Penseér ska ju vara ogiftiga och lättskötta men jag har hört att de små ilbattingarna tycker om dom :d :mad:

Senast ändrad:
Sv: fina men illasmakande, icke giftiga blommor/växter

Penséer är inte bara ogiftiga, de är fullt ätliga för människor också. Man kan tex pynta en kaka med blommorna (det är överdrivet att ta med bladen). Kaniner tycker antagligen att penséer är rena godiset!

Jag funderar på petunior. Vad tror du om det? De ska inte vara giftiga, och jag tycker att de luktar lite halvilla. Kanske tycker även kaninerna det.

De är billiga, så man kan ju testa att köpa en och fråga kaninerna om de tror att de kan motstå att äta upp sådana när de kommer lösa?

attans då kommer nog mina hungriga tanter också göra det när dom kommer över dom :p

Kan du inte stängsla in rabatten med typ rådjursnät eller nåt?

Blomlådor på väggen i stället?
Höga krukor så de inte når?

Får vara jäkligt höga krukor i så fall, min dvärgvädur kommer upp på diskbänken bara han vill :devil:

Kan du inte stängsla in rabatten med typ rådjursnät eller nåt?

går går ju, men blir ju lite trist med rabatt bakom galler

Blomlådor på väggen i stället?
Höga krukor så de inte når?

Ja det är helt klart något jag får fundera på

Får vara jäkligt höga krukor i så fall, min dvärgvädur kommer upp på diskbänken bara han vill :devil:

Och jag som har renavlade hoppkaniner :angel:

Jag tycker att pelargoner luktar jätteäckligt. Vet inte om man kan plantera dem i rabatt dock, jag har väldigt ljusgröna fingrar ;)

Det är nog bättre med kaninreferenser här....
Att lukt och smak inte heller är detsamma kan nog surströmmingsätare intyga.

Djur äter extremt sällan giftiga växter, därav att man kan välja dem.

Jag hade struntat i säsongsväxter och planterat en hel rabatt med lavendel, vad jag har märkt är det inte så populärt kaningodis.

Och jag som har renavlade hoppkaniner :angel:
Det har inte jag... :devil:
307977_2192713549566_549457393_n_205646374.jpg

(nej, bilden är inte iscensatt, han går lös i lägenheten och en dag hittade vi honom sådär :crazy: han hoppar upp på diskbänken med jämna mellanrum, livsfarligt!)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Hej! Tänkte delge er vår trädgård i hopp om att få lite tips och råd kring den, just nu är det verkligen mest gräsmatta och den är så...
Svar
1
· Visningar
2 156
Senast: karini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka