Fina färger??

ellaj

Trådstartare
Hej!:)
Jag skulle behöva ha er hjälp om vad ni tycker är passande färger på ryttare och hästs utrustning? :) Är inne på marinblått och brunt tillsammans men vad tycker ni är fint?? ;):rofl:

Sv: Fina färger??

Jag tycker det beror lite på vilken färg hästen har samt ryttarens personliga stil. Vissa kan bära upp t.ex knallrosa, andra inte ;)

Men generellt så brukar ju "jord-färger" vara snyggt på alla. D.v.s. typ beige, brunt, skogsgrönt.

Själv är jag väldigt förtjust i kombon marinblått/rött eller att matcha olika nyanser av samma färg, typ ljusblått med mörkblått eller brunt med beige.

Det ska då vara mest marinblått och bara detaljer i rött, typ blå benskydd med röda spännen, blått schabrak m rött kantband etc. Gärna någon detalj i guld på brun/beige.
Marinblått/brunt är nog lute för mörkt för min smak, men ljusblått/brunt tycker jag är fint ihop :)

Senast ändrad:

Beror på hästens färg tycker jag. Brunt/marin på en mörkbrun häst skulle kännas väldigt mörkt. Men på en ljusare så är det nog en fin kombo!

Jag kör mkt rött/blått/vitt på min fux och min svarta. Den svarta har även orange, fuxen har olivgrönt. Min musblack är inte snygg i jordfärger så hon får gå med vitt/svart eller riktigt knalliga cerise/lila/rött. Hon är så flickig så jag tycker inte hon passar i den pojkiga kombon av rött/blått/vitt.

Jag gillar oxå att ha vita/svarta grejer på hästen och sen en knalligt färgad jacka t.ex.

Från häromdagen
kvdragked.jpg

Som ni ser är inte läderfärgen så noga :angel:

Smaken är som baken, delad ;)

Själv gillar jag dova färger som inte sticker ut.
På en mörkbrun häst tycker jag att ett marinblått schabrak med mörkbrun kant är jättesnyggt!
Snyggare än på en fux tex.

Jag har en ganska röd fux nu med mycket gult i man och svans.

Till honom har jag mycket marinblått men även svart, grått, brunt, creme och olivgrönt.
Brunt är han dock inte så fin i, men det är snyggt med bruna detaljer.

I svart och grått ser han mer sportig ut.
Medan i marinblått, creme och olivgrönt ser han elegant ut :)

Åh tack för era fina svar :) Nu börjar min hjärna snurra på olika förslag! Tack :)
Och till kvandi: Fina ni är tillsammans, riktigt stilig häst :)

kl

Vad skulle ni tipsa om för färger till en brunskäck med svart i man o svans?
Är ett sto som jag har lite svårt för att bestämma färger till. :)

Jag skulle säga något i skogsgrön, orange eller röd :) Bara vad jag själv tycker :) Men marinblått med röda detaljer skulle också vara snyggt, eller något silvrigt kanske? ;)

min mörkbruna skäck med svart i man och pannlugg (svart och vit svans) passar väldigt bra i orange men det är rätt svårt att få tag på tycker jag.

Jag kör mest med grönt och marinblått för enkelhetens skull :)

Fuxfia har mest gult (rids inte så det blir grimmor, bortar osv) och så fux-skäcken som har mest rött och blått.

Jag älskar syrenlila!!! Vinrött är också en favorit.
Ibland kan ljusa rosa nyanser också vara fina.
Till min svarta häst passar klargult.
Senapsgult tycker jag är en väldigt elegent färg.

Blir fint om man kombinerar en av de ljusa färgerna med en mörkare färg.
Tex gult/brunt, syrenlila/mörkgrönt, ljusrosa/marin, beige/vinrött.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag ska försäkra min katt men behöver då veta vad han är för färg. Vi ska göra besiktning snart men vill försäkra han innan det...
Svar
8
· Visningar
597
Senast: Filippa
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 533
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka