Filmsnutt på hemsida, vilket format?

P

popeye

Vilket format kan flest personer se? Avi, Mov eller ska jag göra den i flash?
Nuvarande filmen har jag gjort i Image Ready och sparat som *.mov.
Men tydligen har folk proglem att se den, är det bara pga av de har gammal programvara och codex, eller har jag gjort något fel?
Finns det ett bättre filmformat som jag kan välja?

Kan ni se filmen?
 
Sv: Filmsnutt på hemsida, vilket format?

Flash tycker inte jag är någon bra idé - en film är en FILM och inte en animation som kräver interaktion.

Jag har svårare att svara på vilket format du ska välja dock - kanske .avi, det brukar funka bra även här :) Just nu kan jag inte kolla din film, är inte hemma.
 
Sv: Filmsnutt på hemsida, vilket format?

ja jag kan se den! men jag tror faktiskt att fler kan se .avi filmer, speciellt bland PC användarna
 
Sv: Filmsnutt på hemsida, vilket format?

Bero på om du vill personen ska ladda ner den eller streama den.

MOV är bra för att det finns både till windows, Mac och Linux.

Vet inte hur det är med wmv format.

Båda två går streama bra.

Det går att göra den till flash fast risken är att det inte blir bra men är ett bra sätt att så många som möjligt kan se din film enkel om den nu inte är för stor/lång.
 

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 384
Senast: cherie
·
Skola & Jobb Eftersom det känns själviskt av mig att starta tråden bara för mig själv, får ni andra gärna också skriva om ni har problem med att veta...
Svar
5
· Visningar
1 400
Senast: gulan
·
E
  • Låst
IT & mobiler Jag behöver lägga upp några filmer (den längsta omkring 2,5 minuter lång) på nätet, filmerna är på ett par hästar som ska säljas...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Ragatan
·
F
Hästmänniskan Suck.. jag hyr box i ett litet kollektivstall och har så gjort i tre år, det har funkat hur bra som helst trots att både hästar och...
2
Svar
22
· Visningar
3 498
Senast: Luxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp