Filmrecension: Berättelsen om Secretariat

(Smålandsposten)
Verklighetsbaserade "Berättelsen om Secretariat", om en känd galopphäst, är en gråtfest för alla miljoner nioårshjärnor som är den amerikanska filmens bukiga penningbälte. Men en snarkorgie för oss andra. (TT Spektra) Originaltitel: "Secretariat" Genre: Häst...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Filmrecension: Berättelsen om Secretariat

Tack för den :grin:

Den som skrivit den recensionen har uppenbarligen ingen koll på historien och vad Secretariat betyder för många människor, som har mer än "nioårshjärnor". Inte mer en snarkorgie än vad "Offside" eller nån annan fotbollsfilm är för oss normala människor :devil:

Jag försökte posta följande kommentar på artikeln, men det gick inte:

"Är det ett kriterium för filmrecensenter att vara bittra och otrevliga?
Jag rekommenderar dig att titta på den verkliga storyn här:
http://www.youtube.com/watch?v=Ym9dVyczfJg&feature=related
Börja med del 1 och fortsätt sedan med de övriga 4 delarna, så får vi se om den fortfarande bara "består av socker, fett och deg"! "

Har ni sett filmen? Det skulle inte vara första gången man förstör en bra story med en dålig film så det vore intressant med lite fler recentioner.

Jag har sett den. Visst, det kanske inte är en actionrulle för någon helt utan intresse i själva storyn (den riktiga) och hästen men har man det är den underbar. Själv bölade jag mig igenom den, började tidigt när dom nämde Bold Ruler och fortsatte filmen igenom, men riktigt så känslosam behöver man kanske inte bli :o

En mycket vacker film. Och visst, lite "förutsägbar" men det är ju liksom en sann historia så vadå? Vilka sanna historier ska man göra film på annars om inte dom som är otroliga och vackra? :confused:

Jag älskade filmen!

OOOOOOOO, visst gjorde Lena Furberg en serie i Min Häst för typ hundra år sen om Secretariat?? Grinade som en tok... småsnyftar när jag tänker på den, var det galopphästen med hjärtfel? Eller har jag blitt så gammal att jag är ludig i huvvet?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Secretariat var en av USA:s största galoppörer genom tiderna. Nu har berättelsen om hans liv blivit film. Läs mer...
Svar
4
· Visningar
1 172
Senast: wrangler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama