Filmjölk och välling

Sv: Filmjölk och välling

En del säger att filmjölk är bra för bakteriekulturen i magen medan andra inte anser det bra att ge det alls. Dock om man bestämmer för att ge filmjök så ska man akta sig för att ge för mkt, ytterst lite ska ges eftersom annars kan valpen få i sig för mkt kalcium. Pratade med en vet. om detta nyligen :). Vällingen kan jag inte uttala mig om då jag inte alls är insatt i den.

När vi köpte vår hund så skulle den äta a fil på maten. Min hund åt dåligt så jag slutade med filen. Blev bättre.

Man måste inte men vi gjorde det (gav fil) till våra valpar när de just började med torrfoder. Fil innehåller probiotika som tros förstärka valparnas immunförsvar.

Senast ändrad av en moderator:

En del säger att filmjölk är bra för bakteriekulturen i magen medan andra inte anser det bra att ge det alls. Dock om man bestämmer för att ge filmjök så ska man akta sig för att ge för mkt, ytterst lite ska ges eftersom annars kan valpen få i sig för mkt kalcium. Pratade med en vet. om detta nyligen :). Vällingen kan jag inte uttala mig om då jag inte alls är insatt i den.

Det där med kalcium har jag också hört.

När vi köpte vår hund så skulle den äta a fil på maten. Min hund åt dåligt så jag slutade med filen. Blev bättre.

Det är samma här. Han åt jättedåligt, sen gav vi utan och det blev bättre. Idag fick han uppblött foder, och då åt han upp allt med en gång.

Man måste inte men vi gjorde det (gav fil) till våra valpar när de just började med torrfoder. Fil innehåller probiotika som tros förstärka valparnas immunförsvar.

Han har ätit torrfoder ett tag nu. Så nu slutar vi med filen, han verkar inte gilla att ha det på maten iaf.

Det är inte bra för någonting och mina valpar får aldrig sådant..

Okej. Vi har iaf slutat att ge våran fil nu, han verkade inte gilla det riktigt. Med förra hunden skulle vi också ge fil enl uppfödaren, han fick det också och gillade det. Men vi gav det inte så länge vad jag kan minnas.

Men du vet...: Jag är ju en udda typ :p :eek:

*hihihi :D

Norrlänningen som aldrig slutar prata osv.. :angel: :o

Vi gav bara fil precis i början, sen om valpköparna fortsatte med det vet jag inte. Men de valpar som vi behöll slutade vi ge fil vid avvänjningen, dvs vid 8v. Om jag minns rätt, det var ett tag sen vi hade valpar hemma nu... Och de valpar vi köpt har inte fått fil.

Våran valp får välling blandat med filmjölk.. vet inte riktigt varför men det stog på mat pappret vi fick av kenneln så vi kör på det. han ska förövrit bara ha det i 1 vecka till

Om mina hundar har diarée får dom gluten/laktosfri majsvälling.
Det är väldigt bra för att få ordning på lösa magar!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 086
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 910
Senast: Sel
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
1 907
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka