melvin

Trådstartare
Det finns ju en himla masa bilder nu på alla fina AR-ekipage, men det skulle vara jätteroligt att få se lite filmer också! jag är helt grön på detta med AR, och har faktiskt aldrig haft förmånen att se ett ekipage i real life...:angel: så kan ni inte visa lite när ni rör på er!! :bump:

Sv: filmer!!

Första kursen jag provade rida enhändigt. Lite "haltande", men dock försök och helt tokigt gick det inte.

Skritt

Trav

Mer trav

Lite vanlig hederlig stubbdressyr på hemmaplan, efter fjorton dagars vila för matte och häst pga bilkrasch...

Trav

Lite tömkörning. Min kompis hjälpte mig motionera Timsan under min sjukskrivning. Där började vi efter många års strulande komma åt hennes borttappade bogar...

Skritt

Mer skritt

Som lite bonus, en ganska läcker tömtrav...

Den fyrbenta damen är 23 år ung, som sagt...

*Knapplån*

Dristar mig till att upprepa trådskaparens inlägg, med förtydligande, som jag förstod att det menades.

Det finns ju en himla masa bilder nu på alla fina AR-ekipage, men det skulle vara jätteroligt att få se lite filmer också! jag är helt grön på detta med AR, och har faktiskt aldrig haft förmånen att se ett ekipage i real life...:angel:kan ni inte visa lite när ni rör på er!! :bump:

Inte en massa "kändisekipage". De kan man hitta själv.

Ingen mer som har filmer på sig själva, det är så kul och inspirerande att se andras vardagsarbete på film!!
Något mer än stillbilder, som ju eg inte säger så mkt om hela situationen.
Har tyvärr brist på villig filmare + kamera så våra egna mödor får väntas på...

Jag har nån film från en kurs som jag var med på som fotfolk, men tyvärr inte på mig själv så då får man väl inte visa dessa? rätta mig om jag har fel...:crazy:

Puust... här kommer den.... första filmen någonsin på mig och min pålle, vi håller ju på lite med AR och här flyttar vi lite utåt på volt åt båda hållen fungerar hyfsat med tanke på vad vi båda kan och i vilket skede i utvecklingen vi befinner oss...på slutet ger vi oss på lite trav, första igångsättningen blev bajs och den andra blev hyfsad, men då vi bara börjt nosa på traven så begär jag inte så mycket mer just nu...

Ignorera muppen med hjälm... :angel:

Glömde tyvärr informera sambon om att man zoomar som vanligt när man filmar.... kanske blir bättre filmer om några dagar...

Senast ändrad av en moderator:

Jag tyckte det såg jättefint ut!:)
En fråga bara..; är det inte lättare att hålla sej på volten (utan alltför stora utsvävningar) speciellt när du börjar med traven?

Bara en tanke..

Jo det är möjligt, men då vi inte alls har travat på volt i princip så gjorde jag bara en "rak" igångsättning så att säga, och med dagens underlag så var det inte det lättaste överhuvutaget å få till "en" volt... hihi:D

Så jag hade överhuvudtaget ingen ambition om att traven skulle vara på en volt om jag säger så... :)

Kul att du har klättrat upp! Ser trevligt ut och nog har det väl hänt lite sen vi sågs sist? Men underlaget verkar inte vara det enklaste att rida på.

Nej, det är ju sant. Svårt att bedöma underlaget om man inte är där.:D
Jag tycker dock att det alltid varit lättare att få till en bra trav på en travare om man rider på volt. Fär det är väl en travare el?
Men som sagt..underlaget. Det suger att inte ha ridhus ibland, jag vet.:crazy:

Hej!

Jajjamän, instruktören tvingade upp mig ute i n-igrå och då kan jag säga att det uppstod vissa svårigheter med att förstå flytta ut på volten punkt! så det har vi hårdtränat på....:D

Och ja underlaget suger verkligen fett, kan säga det här är väl typ enda stället som är någorlunda plant som man kan få till en volt på, så vi övar bara lugna travigångsättningar rakt fram ute efter vägarna nu tills hockeyplanen tinar fram nere i ullånger då kan man träna lite seriösare, just nu är egentligen mål 1 :att få bort den monstruösa kalaskula han har till mage...:rofl:

_Smulan_: Jovisst är han en travare, så volter + trav börjar vi med när underlaget inte hotar med att lägga en vågrätt med backen...:D

Jag beundrar dej för att våga rida på det underlaget överhuvudtaget!:bow::D

Det var en väldigt fin häst du hade btw, kulmage el inte.:D

Tack så mycket!!!:D

Han är som dom säger over there: My pride and Joy!!:love:
Vi har bara tränat AR sedan i våras så jag är jättestolt över honom so far

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 238
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 751
Senast: mamman
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 226
Senast: super
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 893
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar