Film om islandshästar och ridning?

D

deer

Hej! Finns det någon film med islandshästar? Någon dokumentär eller liknande? Skulle vilja se en film som visar hur man rider dem och hur det ser ut i de olika gångarterna. Lite som en läro-film sas.

Sv: Film om islandshästar och ridning?

"Gudarnas häst"
"Reynirs Ridskola" med Reynir Adalsteinson
"Indridning" och "Träning" med Benni Líndal

Poul Erik Jensen och Eyjólfur Isólfson har också gjort filmer men jag vet inte vad de heter.

"Gudarnas häst"
"Reynirs Ridskola" med Reynir Adalsteinson
"Indridning" och "Träning" med Benni Líndal

Poul Erik Jensen och Eyjólfur Isólfson har också gjort filmer men jag vet inte vad de heter.

Vars kan man hitta Reynirs film?
Skulle vilja se den då jag tycker boken är så svamlig att jag inte orkar läsa den helt igenom..

De böckerna av Eyjólfur heter Á Hestabakki eller On horseback 1 och 2.
Det finns alltså 2 filmer, och ska tydligen komma flera,
säger de iaf i filmen.

De DVD'er jag har sett som säljs är ju hiskeligt dyra. Jag tror att jag tar med mig videokameran till en lokal tävling istället. Det ger mig iaf en bild på hur det "bör" se ut - just nu så har jag bara en film på hur det ser ut när jag rider och så bör det INTE se ut... :D *hahaha*

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Sryoqwe
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
726
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka