Film=foto?

B

Blomman

Jag har precis varit iväg och löshoppat min häst. Eftersom det inte är lätt att ta bra foton bestämde jag mig för att filma med min kamera (en Olympus SP-510 UZ) istället.

Laddade ner filmerna på datorn, men vill hellre spara dem som individuella foton. Kan man göra det? Och i så fall hur gör man då? :confused: Jag har lusläst bruksanvisningen utan att lyckas förstå om det går.

:confused: HJÄLP:confused:

Sv: Film=foto?

Jag har precis varit iväg och löshoppat min häst. Eftersom det inte är lätt att ta bra foton bestämde jag mig för att filma med min kamera (en Olympus SP-510 UZ) istället.

Laddade ner filmerna på datorn, men vill hellre spara dem som individuella foton. Kan man göra det? Och i så fall hur gör man då? :confused: Jag har lusläst bruksanvisningen utan att lyckas förstå om det går.

:confused: HJÄLP:confused:

Du måste då ha ett program som kan separera dem enskilda bildrutorna ur filmen om du vill spara dem som foton.
Men det blir aldrig riktigt bra för en filmkamera har inte samma höga upplösning som en stillbildskamera.

Aha. Vet du vad det programmet heter? Kan man ladda ner det från nätet?

Jag har filmat med min stillbildskamera, blir det sämre upplösning då?

Aha. Vet du vad det programmet heter? Kan man ladda ner det från nätet?

Jag har filmat med min stillbildskamera, blir det sämre upplösning då?

Adobe Premiere Pro...du KAN nog hitta en test version från Adobes hemsida.

Ja, det blir det. Att filma brukar inte vara högre upplösning än 640X480 pixlar stort medans stillbild har, tja upplösningen på din kamera. Typ 4 Mpix eller va det kan vara.

Ja, det borde lösa sig. Jag har hittat produkten på nätet nu. Ska höra om min morfar kan fixa programmet till mig lite billigare :angel:

:bow: :bow: Tusen tack för hjälpen :bow: :bow:

Det går väl att göra med Movimaker och i princip alla filmredigeringsprogram, problemet är väl bara att kvaliten aldrig blir speciellt bra...

Ah, det kan ju vara ett alternativ. Kan man ladda ner dem från nätet?

En del finns nog att ladda ner, movimaker följer ibland med datorn kolla så att du inte har det...

Liknande trådar

IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 833
Senast: lisa412
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII