Fighting Alpha i Sverige i år, vad vet ni om honom?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Minandra
  • Startdatum Startdatum
M

Minandra

Såg att världscupvinnaren Fighting Alpha finns i Sverige nu.
Eftersom jag letar efter en bra hingst till mitt ungsto så är jag ju naturligtvis nyfiken på om någon vet något om honom eller hans avkommor? :bump:

Sv: Fighting Alpha i Sverige i år, vad vet ni om honom?

i Hannoveraner Jahrbuch Hengste 2008 (har inte den senaste tyvärr...) så har han bl a ett hopp index på 125, räknat på stotest/auktions (bara 11 avkommor dock) kommer han upp i ett hoppindex på 136. fast jag antar att dessa index bara baseras på de som är reggade som hannoveranare...?? någon som är duktigare än jag på detta kan nog förtydliga. är ju flera här som är väld dukt på tyskland!

som ren kuriosa upptäckte jag att hans godkända son Fighting Fit stammar från mitt ena stos möderne... Carolins mormor Glosse är mormors mormor till Fighting Fit :D

Sprang på honom hemma hos Arnold igår, superfin hingst :-)
Hittade den här filmen på nätet:http://www.youtube.com/watch?v=GQGnfxucDuI
Men att han kunde hoppa visste vi ju redan.
Tror att han skall tävla när det är nationellt i Västerås nu i maj?
Kommer stå på station på Askö.

Tävla :eek: Får man inte vara pensionär när man är 18 år gammal.

De siffror Northern har är som sagt var bara i Hannover. Där ligger han runt 130 i hoppindex men lågt (mellan 70-90) på exteriör och gångarter. Tittar man på hela Tyskland så ligger han lägre i hoppindex men högre på gångarter. Skrev alla siffror på annat forum men har dem inte exakt i huvudet.

Ja jag såg det inlägget på det forumet :)
Jättefin hingst med prestation men mitt hjärta tillhör Nintender..... :love:
Så jag har bestämt mig för honom nu så fort allt blir klart här i Sverige med alla tester och så. De trodde en vecka upp till tio dagar.

Här finns mer information som Fighting Alpha

Han har gjort hopptävling i Las Vegas och på olympiska tävling, inga många hästerna har gjort det. Så du kan säga han är en mycket bra hingst.

Sprang på honom hemma hos Arnold igår, superfin hingst :-)
Hittade den här filmen på nätet:http://www.youtube.com/watch?v=GQGnfxucDuI
Men att han kunde hoppa visste vi ju redan.
Tror att han skall tävla när det är nationellt i Västerås nu i maj?
Kommer stå på station på Askö.

*Duktigt knapplån*

VAR kommer denna filmen ifrån. Jag tappade helt fokus på FA för att istället med spänd förväntan förvånas över dessa HINDER!!

Bank i kombination, kombination med västeråsbommar, Jättebanken Allan + ett galoppsprång + RÄCKE plus massor mer. Falsterbo Derbyt, släng det i väggen:D

HÄFTIGT :love:

Hamburg Derby

Vi har en 6 årig hannoveranare - Fighting Alpha avkomma (den enda hittils registerade i Sverige!!)

Han är en fantastisk individ, har aldrig haft en sådan ridbar häst. Är otroligt försiktig i hoppningen, massor av scope, lättlärd, snygg och har ett super temprament. En häst som vi nog aldrig kommer göra oss av med. Har även tittat på två ytterligare Fighting Alpha avkommor (4 resp 5 år) i Tyskland för intresse av köp, även de mycket fina.

En hingst som jag starkt rekomenderar! Hade varit kul om han även blev känd i Sverige!

Senast ändrad av en moderator:

**KL**
Hittar ingen exteriörbild på Fighting Alpha, finns det en sådan?
/U

Och gärna ett exteriört utlåtande:)

Och gärna ett exteriört utlåtande:)

Hittade detta på blup.se:
Omdöme exteriör
Maskulin och proportionerlig. Uttrycksfullt huvud, välformad välansatt hals, markerad manke, djup bog, något omusklad rygg och länd, välformat kors. Något gracilt inskenad fram, upprätade bakkotor. Skritten är ren, aktiv och avspänd. Traven är ganska lätt och välbalanserad, något spänd rygg.

men det kunde vara intressant¨med det tyska också.
/U

:o Så klart att det fanns på blup..

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
986
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka