Fiffel med kvitton

Jag tror att det är så att de måste erbjuda kvitto. De skulle säkert åka dit på det om det varit kontroll och de gjorde så.

Så här fungerar vår kassa; man räknar ihop produkterna och får en slutsumma. Den summan kan man säga till kunden och inget köp registreras. Säger kunden att denne vill betala med kort trycker man "kort" och kassan gör sig redo för att ta emot ett kort. Detta köp blir registrerat. Skulle man önska bedriva fiffel så kan man däremot när kunden visar upp kontanter trycka "låda". Kassalådan öppnas, inget köp har registrerats, man räknar upp växel och ser glad ut och när kunden går trycker man "radera rad" Skulle kunden plötsligt säga att den vill ha kvitto trycker man "kontant" och köpet registreras på rätt sätt.
(För att förtydliga, det är inte så vi gör, men man KAN göra så.)

Aha.. ja så tror jag folk gör.. Jag har också varit med om vissa cafeer, butiker etc som alltid "glömde" att ge kvitton och när man bad om det så så skulle man plötsligen slå in alla varor igen.
Jag brydde mig aldrig om att anmäla..vet bara att vi var flera som hade lagt märke till att de alltid gjorde så på vissa ställen.

Kommer inte ihåg om vår (jobbets) kassa som vi har nu el. om det var den förra man kunde stänga av den automatiska kvittomatningen på.
Ett tag hade vi det så har jag för mig, köpet registrerades men kvittot kom bara ut om vi tryckte på nån knapp.
Frågade/frågar alltid kunden om denne vill ha kvitto.
Det är MYCKET kvittopapper som bara slängs :/

Hur gör man? Ska man anmäla detta till någon? Ska man ens göra något alls?
Jag tycker som sagt det är lite olustigt då det inträffar 9 utav 10 gånger. Sen kan man ju fundera på hur dumma de tror att vi "stammisar" är. Efter två år borde man väl ha fått koll på hur kassan fungerar?[/QUOTE]

Du kan ju om du är hygglig säga till ägaren- det kan ju vara personalen som stjäl också... eller är det ägaren som står i kassan när det händer?

Hur gör man? Ska man anmäla detta till någon? Ska man ens göra något alls?
Jag tycker som sagt det är lite olustigt då det inträffar 9 utav 10 gånger. Sen kan man ju fundera på hur dumma de tror att vi "stammisar" är. Efter två år borde man väl ha fått koll på hur kassan fungerar?

Du kan ju om du är hygglig säga till ägaren- det kan ju vara personalen som stjäl också... eller är det ägaren som står i kassan när det händer?[/QUOTE]

Står ju att det är både ägare och personal.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka