Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att det är så att de måste erbjuda kvitto. De skulle säkert åka dit på det om det varit kontroll och de gjorde så.
Jag tror att det är så att de måste erbjuda kvitto. De skulle säkert åka dit på det om det varit kontroll och de gjorde så.
Så här fungerar vår kassa; man räknar ihop produkterna och får en slutsumma. Den summan kan man säga till kunden och inget köp registreras. Säger kunden att denne vill betala med kort trycker man "kort" och kassan gör sig redo för att ta emot ett kort. Detta köp blir registrerat. Skulle man önska bedriva fiffel så kan man däremot när kunden visar upp kontanter trycka "låda". Kassalådan öppnas, inget köp har registrerats, man räknar upp växel och ser glad ut och när kunden går trycker man "radera rad" Skulle kunden plötsligt säga att den vill ha kvitto trycker man "kontant" och köpet registreras på rätt sätt.
(För att förtydliga, det är inte så vi gör, men man KAN göra så.)
Precis så som Gabbi beskriver misstänker jag att de gör.
Hur gör man? Ska man anmäla detta till någon? Ska man ens göra något alls?
Jag tycker som sagt det är lite olustigt då det inträffar 9 utav 10 gånger. Sen kan man ju fundera på hur dumma de tror att vi "stammisar" är. Efter två år borde man väl ha fått koll på hur kassan fungerar?