Fick ett tel.samtal av en kompis..

Sv: Fick ett tel.samtal av en kompis..

Nej, dalmatinerfolket har hittat en annonsör som de tycker passa in på Ts inlägg o sen har de satt igång ett drev utifrån det.
PL

tänkte väl det, synd att dom inte kan sluta spekulera då..

*KL*

Jisses vilket hallaballå...
Kommer då aldrig skaffa dalmatiner för maken till ilskna dalmatinermänniskor har jag då aldrig mött...

Oavsett om denna person är densamme som TS menar så är väl inte ett forum rätt plats att "go bananas" på?

Ja måste säga att jag trodde att det var hundvänner som var på detta forumet.

Att några reagerar på att någon tar en andra kull på en två år gammal tik. Att ena föräldern är oregistrerad och ingen utav föräldra hundarna är genomgånga med tanke på höfter och liknade. Att tiken dessutom uppvisar svåra hudproblem. Att lite djurplåger inte behövs anmälas utan det är bara när det är mycket djurplågeri som det skall anmälas osv.

Tänk att det finns så kallade djurmänniskor som tycker det är dåligt att man reagerar. Hoppas att jag aldrig tappar intresset och orken att bry mig.

Jag undrar hur tongångarna hade gått i denna tråden om TS istället hade börjat tråden med:

Jag har en kompis som återigen har tagit valpar på sin oregistrerade tvååriga tik. Ingen utav föräldrarna är godkända avelsdjur och tiken uppvisar dessutom tecken på svåra hudproblem? Snälla hjälp mig att få henne att inse att det hon gör inte är bra för vare sig tiken eller valparna.

Mvh

Tora

Att några reagerar på att någon tar en andra kull på en två år gammal tik. Att ena föräldern är oregistrerad och ingen utav föräldra hundarna är genomgånga med tanke på höfter och liknade. Att tiken dessutom uppvisar svåra hudproblem. Att lite djurplåger inte behövs anmälas utan det är bara när det är mycket djurplågeri som det skall anmälas osv.

Tänk att det finns så kallade djurmänniskor som tycker det är dåligt att man reagerar. Hoppas att jag aldrig tappar intresset och orken att bry mig.

Jag undrar hur tongångarna hade gått i denna tråden om TS istället hade börjat tråden med:

Jag har en kompis som återigen har tagit valpar på sin oregistrerade tvååriga tik. Ingen utav föräldrarna är godkända avelsdjur och tiken uppvisar dessutom tecken på svåra hudproblem? Snälla hjälp mig att få henne att inse att det hon gör inte är bra för vare sig tiken eller valparna.

Mvh

Tora

VAR i mitt inlägg hittar du försvaret för denna anonyma valpkulls-producerare? Var?

Jag reagerar mot ER som på ett internetforum ANTAR vem denna person är & skriver mängder av hätska inlägg..ta det privat för god sake!

Och du som tydligen är en sån stor djurvän får jättegäna förklara vad alla dessa arga inlägg ska leda till? TS har ju inte tagit valpar på någon hund och den andra tjejen är ju inte ens med i diskussionen!?

Mvh

Tora

Problemet är ju att du med flera drar in en specifik hund och ras i denna tråd och ni går på som att ni säker vet att det är denna hund som ts skriver om..

Ts själv, har inte skrivit något om vare sig ras eller ålder på hunden och det är rent gräsligt att ni gått in och hängt ut en hund (och ägare) på det vis ni gjort i den här tråden.

Det är vad vi primärt reagerat på!

Att det finns de som parar på unga oreggade hundar är tragiskt, men inget nytt fenomen och inget att göra åt i efterhand.

Vi här inne har ingen anledning att här i den här tråden sitta och hacka på någon dalmatinermänniska som vi inte vet något om, bara för att ni anser det.

Skapa en egen tråd om just detta ämne, så får du se vad vi här inne anser om sådan oseriositet! :cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Det finns en uppfödare i krokarna som sedan första stund gjort att folk höjt på ögonbrynen. Målet bakom uppfödningen har varit att tjäna...
Svar
5
· Visningar
1 665
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31