fick bommen i magen

L

Love_energy

När jag var på hoppträning och vi hoppade typ ett hinder runt 90cm men hon hoppade av för tidigt och fick bommen med sig efter hindret och med det första galoppsprånget fick hon bommen med sig och det slungades upp så hon fick den i magen,alltså bakbenen sparkade upp den.

Så varje gång vi hoppar så slår hon bakout varje gång för hon är rädd att få den i magen.,så för tillfället rider jag mycket cavaletti, höga och låga, vilket går bra.

Nåt tips hur jag ska göra för att kunna hoppa igen, hon har enorm bjudning fortfarande och hoppar stort men slår andå bakout, kan vara en aning irriterade.

Sv: fick bommen i magen

det är nog bara att träna på på ganska låga hinder tills hästen inser att det inte är otäckt längre och lugnar ner sig

mmm tänkte på att hoppa låg studs för då finns det ingen möjlighet eller detta bara gör henne nervös?

vet inte varför just studsen skulle omöjliggöra att bommen följer med och slår henne i magen, men jag håller med PrinceFair om att hoppa lågt och lätt tills hon kommit över det där och förstått att det inte är otäckt...

Krångla inte till det för mycket utan backa rejält med pållan så du inte får problem längre fram igen..

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka