I

__Ida__

Finns det några här som ger sina hästar fibergi??? Vad tycker ni om kraftfodret? Funkar det bra?

Mvh
 
Jag använder Fibergi Normal (Blå säck)
Min häst var smal en vinter å fick börja äta Fibergi till sommaren. Hon blev genast mycket snyggare fick mera muskler (hon hade väl inget att ta av annars).
Jag rekomenderar det! :bow:
 
Fibergi finns ju i så många variationer, jag ger min müsli och en av hästarna i mitt stall får Fibergis Bas som är jättebra eftersom hon är dammkänslig och gott tycker båda att det är.
 
vad ska man ge till en ponny som e taskig i hullet hon får låg nu ska hon ha något annat på fibergi fronten lr
 
Jag ger just nu fibergi låg, men funderar på o byta till super g lr vad den heter.

funkar bra o pållan tycker d är supergott :bow:
 
Hästarna brukar älska fibergin, smakar tydligen väldigt gott.

Jag har precis slutat med fibergi (bas) eftersom jag misstänker att min häst får lite för mycket överskottsenergi av det. Har hört fler som har tyckt att deras hästar blivit lite för pigga, på snudd till "knäppa" av fibergi. men om inte hästen blir det så tycker jag att det är ett utmärkt komplett kraftfoder.
 
Min gammelpony, snart 27 år får Fibergi bas. Fungerar bra på henne osm tidigare haft svårt att hålla hull. Vill inte ge pelleterat foder till en så gammal häst och havre/korn kan hon inte äta för då blir hon för het :angel: så fibergi är en jättebra lösning till henne.

Vårt fd halvblod som vi sålde i somras gav vi 50 % fibergi elit och 50 % havre. Hon kunde inte äta mer än 1 kg havre/korn, då blev hon gallig (och väldigt het :angel:) så fibergi var jättebra till henne oxå. Hon blev inte het av det heller, som ngn ovan tyckte att hennes häst blev.
 
Jag tycker fodret har för dåligt med protein i sig samt alltför mycket energi...det verkar ju inte passa nåt hö alls...i vart fall inte det superbra och superdåliga hö jag stött på...
 
min häst går på fibergi, jag tycker det funkar jättebra. det innehåller ju allt och hästen min mår bra av det =).

Han får fibergi bas men blir väldigt seg om han går på bara det, så han får tillskott med havre oxå.
han gick på elit förut men gör nu så här istället.
sen så får han lite korn oxå som utfyllnad bara,
och såklart betfor som han älskar =).

som ni märker är min häst ingen sån som blir het av minsta havrekorn, han är mer åt det lugna och "segare" hållet =).
lättare att göra en häst pigg med foder än att göra den mindre pigg iallafall ;).
 
Personligen tycker jag inte om fibergi. Det tycks innehålla "det som blev över", lite havre, lite halm och så. Sen är det ingen balans i fodret, lite protein och mycket energi. Men det finns naturligtvis hästar som funkar bra på det, jag har bara inte stött på nån sån... :devil: Då tycker jag att hestekraft är bättre, men det finns garanterat någon med negativa åsikter om det också!
 
Min syrra ger sin ponny fibergi pony. Den är grå tror jag... Han brukar kunna tappa hull på vintern men detta funkar bra. Vi brukar under hålla med vetegroddar oxå om pållarna har svårt med hullet.
 
Har en snart sexårig halvblodsvalack som har haft svårt att sätta muskler och lägga på hullet. Han har växt rätt sent och behövde väldig tmycket energi för att både växa och orka arbeta. Det var inte förrän vi började ge Fibergi Elit som han lade på hullet och nu är han riktigt fin.. Kan tilläggas att han får MYCKET hösilage med hyfsade värden och proteintillskott också. Kan starkt rekommendera Fibergi.
 
Min pålle käkar Fibergi och jag föredrar ju det framför pellets. Allra bäst tyckte han om dodson och horrell men blir så förbryllad över deras värden på baksidan så nu kör vi på detta och jag tycker att det funkar kalasbra, det passar till mitt hö ialla fall.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 401
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
436
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: screen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp