Fibergi sto?

gejsa

Trådstartare
Någon som vet vad fibergi sto kostar? Hur mycket det är i påsen osv. Har dom som säljer fibergi även just fibergi sto som komplement eller måste man specialbeställa just den påsen? Någon som vet?
Har suttit och räknat och faktist så behöver alla mina 4 hästar just det fodret när jag räknar med mitt hösilage.
Det är väl inget speciellt som just bara ston ska äta? Jag har bara tittat på Mj och smrp inte på några andra värden. :bow:
 
Finns det verkligen ingen här som matar med Fibergi Sto??
Ja, jag vet att jag kan ringa affären men dom har inte öppet så här dags. Ville gärna göra foderstaterna klara i kväll. :(
 
Jag har aldir ens hört om Fibergi sto. Är det nytt?
Dom som är återförsäljare här säljer det inte så vitt jag vet.
 
Jag har bara hört talas om LÅG-BAS och HÖG(elite?)
dom ligger på 30kg säck och kostar ca 145;- där jag handlar
 
Har nu varit i kontakt med vår återförsäljare i stan. Hon har det inte heller till försäljning. Synd!
Det hade passat precis till alla mina 4 hästar. Bara det och betfor och hösilage hade räckt.
Det finns ju bla på Ninas fodersida om kraftfoder.

Ingen som har något annat förslag på sådana värden som fibergi sto har.
Energi Mj 13,1
Protein 250
Hon i affären sa att det duger med bas åt dom flesta hästar. Visst kanske det gör det. Men inte till mina värden i höet och skulle jag ta det så fick jag minska ner höet och öka kraftfodret avsevärt och det blir för dyrt. :(
 
Klart h*n säger att bas passar till de flesta...då får hon ju sälja! :devil:

Du letar alltså efter ett kraftfoder med en kvot på 19! Krafft PlussGrön har ju en kvot på 20! Funkar inte det då? :confused:

//Alice
 
Krafftplussgrön??? Var säljer dom det? På Ninas fodersida finns det bara Krafft Pluss och där är värdena för låga.
Endast 10,5 Mj och 80 smrp.
 
Krafft PlussGrön är det nya namnet på gamla Breeden och säljs på granngården. Krafft älskar ju att ändra om i sitt sortiment. :devil: PlussGrön har exakt samma värden som breeden hade...prova att räkna på det och se var du hamnar... :)

Lycka till! ;)

//Alice
 
Men jag vill ju mata med fibergiiiii. :crazy:
Eftersom det var ett dammfritt foder. Breeden är ju så dyr och är så torrt.
Finns det ingen som kan ge mig något likvärdigt förslag på foder om jag nu inte får tag på fibergi sto?? :bow:
 
Fibergi Sto finns kvar! Fast i mindre upplaga och tillverkas fortfarande av Fibergi i Halmstad men heter numera KiLagårdens Protein
 
Men vad är det i fibergi sto? Hon i affären sa att det var något som inte var bra. Kom inte ihåg vad hon sa. Finns det inte något likvärdigt med samma höga värden? Helst dammfritt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 371
Hundhälsa Vår ena hund påbörjade allergiutredning för ett tag sedan. Vi gav henne RC Anallergenic under eliminationsdieten, och har så fortsatt...
Svar
5
· Visningar
819
Senast: hier
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 449
Senast: Irival
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 479
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp