Fibergi müsli till shettis?

V

ViraBlåtira

Funderar på att ge mitt sto född i våras Fibergi müsli när hon flyttar in.
Behöver detta foder alltid ges tillsammans med havre/korn?

Anledningen till att jag funderade på om det behövs kompletteras med havre/korn var detta som står på Fibergis hemsida (under Müsli)

"Genom att komplettera med antingen ett proteinrikt hö eller ensilage eller genom tillskott av lusern så är FIBERGI MÜSLI också ett lämpligt val till avelssidan (ston, föl och unghästar). "

Jag fattar det som att har man ett bra hö/ensilage så behövs det ej kompletteras?

Foderstaten kommer givetvis att räknas på efter att jag fått värdena på hö men hur mycket Mj/Smrp ska jag räkna på att hon behöver?

Sv: Fibergi müsli till shettis?

Om hästens behov täcks med grovfoder + müslin så behöver du inte lägga till havre eller korn.

Sv: Fibergi müsli till shettis?

Det var det jag kände på mej =)

Men igen, hur mycket ska jag räkna på?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 509
Senast: Irival
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 558
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Jag har ett 26 år gammalt varmblodstravarsto. Hästen har fri tillgång på hö med MJ/kg foder på 7,7 och smrp/kg foder på 25. Jag...
Svar
18
· Visningar
1 998
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jag är väldigt intresserad utav foder och brukar roa mig med att knåpa ihop indivisanpassade foderstater men just nu har jag kört fast...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: sommarvind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama