Fettsnålt torrfoder

C

caspeja

Någon här som har tips på ett bra fettsnålt torrfoder? :)

Min katt får inte äta fet mat och magen klarar inte av våtfoder.
 
Sv: Fettsnålt torrfoder

Jag har en katt som lägger på sig jättelätt och har väldigt känslig mage, han får ett torrfoder som heter Satiety support av märket Royal Canin. Det är ett ganska dyrt foder som bara finns att köpa på veterinärklinik men jag kan starkt rekommendera det.
 
Sv: Fettsnålt torrfoder

Om din katt är känslig mot fett kan jag tipsa om att man kan "tillskottsfodra" med L-karnitin som är en fettförbrännare, det finns maxdoser för katt dock som man ska vara noga med att inte överskrida (250 mg/dag). Finns i tablettform på hälsokosten som man kan hacka och strö över maten.
Min mamma ger sin katt det då hon har haft bukspottskörtelinflammation och då blir väldigt känslig mot fett. Det verkar fungera bra då hon inte fått något återfall ännu ... peppar peppar!
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 467
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
440
Senast: Krålus
·
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: escodobe
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp