Fetcher N 1134

Sv: Fetcher N 1134

Det beror förstås på vilket sto du har!

Fetcher N har visat hög ridbarhet vid sitt bruksprov, något också hans pappa Feliciano nedärver i kombination med korrekta ben och gott lynne.
Jag skulle inte använda honom på ett alltför tungt sto, men tror att han kan passa väldigt bra till ett lite lättare sto!
 
Sv: Fetcher N 1134

Jag har betäckt ett Turban Rose - Maraton sto med Fetcher N i år.
Hon är lite lågställd men väldigt ridbar och hoppar bra så jag hoppas denna kombinationen kan bli bra.Såg Fetcher på bruksprovet och blev mycket imponerad av hans ridbarhet och känslighet. sen sammen är inte fy skam heller.
 
Sv: Fetcher N 1134

Jag träffade honom idag. Han är supergo, lite ponny-gullig, ursnäll, och mycket finare i verkligheten än på bild. En riktigt glad överraskning. Mycket bättre typ än på den offeciella bilden.. Gjorde lite försök till att fota.. Ska lägga in bild.. vänta lite..
U
 
Sv: Fetcher N 1134

fet.jpg


vet inte varför jag inte fick till det m bilden, men han ville bara kolla på fel håll ;).. Men typen kan man ju se ;)
U
 
Sv: Fetcher N 1134

OKej :) De är bestämt och klart nu. Min ängel står på seminstationen och vi väntar bara på att hon ska brunsta, sen är det dags med att seminera med Fetcher N.
:d
 
Sv: Fetcher N 1134

Och min är nu konstaterad dräcktig (17dagar) med Fetcher N med Turban-Rose stoet (hoppas inte på en tax nu bara) risken finns......
 
Sv: Fetcher N 1134

Tack snälla du...... Sitter här och kollar SM på nätet från Falun och läser på buke sammtidigt...Ska iväg och rida nu snart....
 
Sv: Fetcher N 1134

Fetcher är en jättefin hingst tycker jag, har fått bra poäng på det mesta. Valde honom till mitt sto på 1:a brunsten, hon tog sig dock inte tyvärr, av olika anledningar bytte jag sen till Hip Hop :banana: Däremot hoppas jag han finns kvar nästa år så jag kan betäcka med honom då igen istället :)
 
Sv: Fetcher N 1134

Stationen han stått på i år brukar ha dräktighetsavgift + levande föl-avgift.

Nu är årets säsong över så du får vänta tills nästa år och se vad han kostar då.
 
Sv: Fetcher N 1134

Tkr ni om hingsten Fetcher N 1134?

Verkar han bra- vet inte om jag ska seminera mitt sto med han?

Vet ni något mer om han?

http://www.mollerup.nu/default.asp?pid=42

Min seminstation vägrar inseminera med honom på grund av dålig sperma. Även andra seminstationer har fattat samma beslut. Han är praktiskt taget steril, vad jag har hört. Den som vann en betäckning med årets bruksprovsvinnare fick ge upp, det blev inget föl.
 
Sv: Fetcher N 1134

Fetcher är en jättefin hingst tycker jag, har fått bra poäng på det mesta. Valde honom till mitt sto på 1:a brunsten, hon tog sig dock inte tyvärr, av olika anledningar bytte jag sen till Hip Hop :banana: Däremot hoppas jag han finns kvar nästa år så jag kan betäcka med honom då igen istället :)

Han har usel dräktighet, så det beror nog på det.
 
Sv: Fetcher N 1134

aha de är så de styrs...!
Jag är absolut inte så insatt..men då vet man inte heller förren nästa år om man kan få sperma skickad?

/Madde helnybörjare på detta!
 
Sv: Fetcher N 1134

Precis! Årets säsong är över och för en del hingstar händer det mycket mellan säsongerna.
Eftersom Fetcher haft problem med dålig fertilitet denna sin första säsong i aveln så är det ingen som vet idag hur det blir med nästa års betäckningssäsong.

Vill du titta på en liknande hingst skulle jag titta på Hip Hop som även han är efter Feliciano och som gör strålande framsteg på hoppbanorna!
 
Sv: Fetcher N 1134

Treårssäsongen är ju väldigt intensiv för hingstarna, med bruksprov, hingstvisningar och allt, så det är väl inte ovanligt att de har sämre fertilitet då än senare?

Så det är ju möjligt att fertiliteten blir bättre till nästa år.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp