Fet kattmat?

L

lady_flash

En av mina katter har börjat bli lite mager, hon är inte underviktig, men hon tappar lite (det brukar hon göra nu på vintern) Och ja, hon är avmaskad, så det är inte det :smirk:
Men nu undrar jag om det finns ett torrfoder (hon är väääldigt kräsen och äter bara torrmat :confused: ) med extra mycket fett? Hon äter Friskeis (stavas??) och det gillar hon, hon vägrar däremot att äta något av märket Pussi ...

Så nån som vet nått FEEETT katttorrfoder? :bow:

Sv: Fet kattmat?

Mjau är ju det bästa om man ska ge blötfoder. Dom "riktiga" torrfodermärkena har ju olika fetthalter på sina foder om man ska ge torrfoder.

Gå på en djuraffär och leta efter mat innehållandes mer än 20% fett.

Annars, som redan nämnt, är MJAUs burkmat kanske det fetaste i kattmatsväg med sina 28% fett.

Okej, innehåller den MKT fett? vilken "smak" är bäst i detta fall?

Prova Royal Canin Skin Care den innehåller 22% fett den är till för långhåriga katter, kräsna katter:d och katter som spyr:smirk: när de har ätit, hette något med oralcare eller nåt sånt förut, om inte den funkar har Royal canin kattunge mat med ännu högre fett halt 23% tror jag TT det är katter kan bli magra av att de slickar sig mycket och får mycket hår i magen Skin Care fixar det problemet också eftersom pälsen blir bättre Lycka till:bump:

Jag vet inte, det är nog upp till din kisse att bestämma. Kolla runt lite på djuraffärerna, kanske har dom provpåsar hemma?
Fetthalten finns med på innehållsförteckningen på alla fodertyper, bara att leta.

Men det kommer nog te ett tag innan jag kommer till en djuraffär, finns det nått bra foder man kan ge som finns att köpa i livsmedelsbutiker? Som jag kan ha tills jag kan köpa i djuraffär! :)

Fett fläskkött? Lax? Strömming? Grädde? Äggula?

Menar inte att du ska ge det enbart, men som tillskott.

Kanske Bilanx då. Friskies och Whiskas skulle jag hålla mig ifrån, liksom Pussi. Mjaus torrisar får sol säga nått om, jag vet inte.

Hon äter inte det ... :P:P vi har testat allt.. lever, oxfilé, köttfärs.. m.m. Fast då blir ju den andra katten glad som får äta upp det!

Okej, är det en sån kisse... Jaa du, då vet jag inget annat än att envisas och vara tjurigare än katten... ;) Oftast vinner katten såna maktkamper....:crazy:

Fodren i livsmedelsbutikerna är magra så jag skulle inte räkna med att katten tjockar upp sig på något av dem.

Nu har vi åkt till djuraffären (elelr aa i lördags) och köpt ny mat, hon älskar det nya :love: Typ choice tror jag det hette. Katterna får med extra fett och hunden Light :p (menar inte att hunden får kattmat om det lät så ;) )

Royal Canin Outdoor. Har det till katterna. Funkar bra ffa nu under vintern då dom inte är ute och tar möss :D . Det står i infon om outdoor att det är bra ffa för katter som tappar vikt nu under vinterhalvåret.
Ett plus är att katterna verkar tycka att det är jättegott :)

Liknande trådar

Katthälsa Ena katten behöver banta, går under namnet "tjocka katten" här hemma.. Hur j*vla jobbig och tjatig han än blir om han inte får fri...
Svar
6
· Visningar
1 347
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej kära Buke, En av våra stallkatter har tunnat ur under vintern. Runt jul var han normal, men hade enorm aptit. Vi gav honom normalt...
Svar
3
· Visningar
1 980
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 001
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Sista augusti tog jag emot en omplaceringskatt. En Helig Birma på snart 8 år. Hon har FORL och har fått dra ut en del tänder så hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
20 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II