Jag ger just nu fenylbutazon till min häst, han har en hovledsinflammation hf som inte vill ge sig. Han har blivit sprutad men inte riktigt svarat på det. Hältan har snarare blivit värre, han har varit snedverkad på höger så han har inte landat plant, kan ju vara det som förvärrar det hela. Nu när han går på butta har han blivit jätteglad och pigg, han går mycket bättre in och ut från hagen och har även fnattat en del i hagen till sin mattes STORA förskräckelse, men vad gör man mesd de små liven när det spritter i hela kroppen på dem. Har löst det som så att han är ute fem timmar om dagen i vanlig hage där han är lugn och han får sedan tillbringa resten av dagen inne......:smirk:
Nu undrara jag hur glad man skall bli över att han har svarat så bra på buttan, han äter den utan problem i fodret skall tillläggas.
Alltså vad jag menar är hur stora förhoppningar man kan ha att det håller på att läka. Han fick metacam innan, vad är skillnad i effekt?
Är buttan mer smärtstillande än antiinflammatorisk?
Enligt vet var det inte lika noga med att han höll sig still nu när han går på butta, men han skulle gå i sjkuhage när vi använde metacam????
Snälla hjälp mig att reda ut det här!!!!
Han skall få i två omgångar!!!! 20 dagar tror jag närmare bestämt!!!!
Nu undrara jag hur glad man skall bli över att han har svarat så bra på buttan, han äter den utan problem i fodret skall tillläggas.
Alltså vad jag menar är hur stora förhoppningar man kan ha att det håller på att läka. Han fick metacam innan, vad är skillnad i effekt?
Är buttan mer smärtstillande än antiinflammatorisk?
Enligt vet var det inte lika noga med att han höll sig still nu när han går på butta, men han skulle gå i sjkuhage när vi använde metacam????
Snälla hjälp mig att reda ut det här!!!!
Han skall få i två omgångar!!!! 20 dagar tror jag närmare bestämt!!!!