Fem gripna efter skandalfilm

Sv: Fem gripna efter skandalfilm

Jag vill inte googla fram och se eländet. Men vad har de gjort? Framgår inte av texten.

Om det är rätt filmer så är det en jättekvinna (säkert 150kg) som rider på en liten falabella tills den faller ihop samtidigt som dom skrattar och piskar den! :( Den försöker bocka av henne och komma undan men hon bara "skumpar" den på ryggen och drar upp huvudet!

Och vid ett tillfälle sätter hon sig PÅ ponnyn och röker och den stackars lilla ponnyn bara hänger med huvudet och ser helt slut, nästan död ut! :(

Fruktansvärt vidrigt! :mad:

Om det är rätt filmer så är det en jättekvinna (säkert 150kg) som rider på en liten falabella tills den faller ihop samtidigt som dom skrattar och piskar den!

Trist om det är rätt filmer du hänvisar till.

Fast att det förekommer att kvinnor på 150 kg är filmande ridande på en islandshäst verkar vare sig uppröra eller benämnas som "jättekvinnor"
även om jag själv tagit del av att så är fallet och det även har hänt att den stackars ponnyn fallit ihop av utmattning..

Kanske borde vi för det enskilda djurets välbefinnande inte blunda för all typ av övervikt och envishet med att hänvisa till vikt bärighet.

Absolut, jag får alltid skit för att jag kan gå på hårt om övervikt eftersom att jag anser att ridsport inte är något för de som är SÅ överviktiga! 10-20kg är väl inget i de flesta fall men när man börjar gå över 100 strecket och är 160cm lång kanske man borde tänka sig för liksom...

MEN det är ju skillnad på en ponny på typ 70cm (för den är verkligen riktigt liten) och en isis på kanske 140cm! Går liksom inte att jämföra även om det är LIKA HEMSKT att isisar får bära tungt dom också!

Fast att det förekommer att kvinnor på 150 kg är filmande ridande på en islandshäst verkar vare sig uppröra eller benämnas som "jättekvinnor"
även om jag själv tagit del av att så är fallet och det även har hänt att den stackars ponnyn fallit ihop av utmattning..

Kanske borde vi för det enskilda djurets välbefinnande inte blunda för all typ av övervikt och envishet med att hänvisa till vikt bärighet.
Jag tycker det är riktigt illa också. Att folk kan vara så omedvetna/obrydda kring sin vikt. Hästens bästa kommer inte först, snarare rättigheten att få rida :meh:

Det värsta är dessutom att detta verkar vara knutet till någon form av sexuell njutning för vridna idioter! :banghead:

Bara tanken på att folk njuter av att både människor och FRAMFÖRALLT djur som blir plågade är ju bara så att man vill kasta in dom i ett rum, låsa och kasta bort nyckeln! :wtf::rage:

Filmen som länkas från den holländska tidningen som ridsport refererar till http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/07/bah-ponypaardjepletten.html

skall tydligen finnas fler filmer iom att alla de omhändertagna ponnyerna tydligen skall vara identifierade från filmer men i denna visas bara en.

Man kan lugnt säga att man sitter med hakan i golvet och undrar vad som är fel i huvudet på vissa människor, som jag förstod det när jag läste runt det mesta är på holländska så är detta meningen som inridning av ponnyn så att den skall bli en bra barnponny.................

Det värsta är dessutom att detta verkar vara knutet till någon form av sexuell njutning för vridna idioter! :

Att hästar och framför allt ridning för många verkar vara knutet till någon form av sexuell njutning ska inte förknippas med vidriga idioter.

Däremot förefaller det vara många idioter som gärna gladeligen delger hur illa dom rider

Ursäkta?! En människa som tänder sexuellt på ett djur är för mig en vidrig människa!

.

Ursäkta?! En människa som tänder sexuellt på ett djur är för mig en vidrig människa!

.

Ja det håller jag med om men vad jag skrev va att det finns många som känner sexuell njutning av att rida..

Sedan vilka som rider och är idioter behöver nödvändigtvis inte förknippas med att ryttaren tänder sexuellt på ett djur.

Det där tror jag bara inte på, måste vara en myt.

KL

Har sett filmen och det måste vara något allvarligt fel på dessa människor. Jag trodde faktiskt ponnyn skulle dö, tur för den att den blivit omhändertagen.

Jag började titta på filmen.. Skulle jag inte gjort, fy vad jag mår dåligt av sånt här. Idioter :cry:

Absolut, jag får alltid skit för att jag kan gå på hårt om övervikt eftersom att jag anser att ridsport inte är något för de som är SÅ överviktiga! 10-20kg är väl inget i de flesta fall men när man börjar gå över 100 strecket och är 160cm lång kanske man borde tänka sig för liksom...

MEN det är ju skillnad på en ponny på typ 70cm (för den är verkligen riktigt liten) och en isis på kanske 140cm! Går liksom inte att jämföra även om det är LIKA HEMSKT att isisar får bära tungt dom också!

Vad för skillnad mellan någon 160cm till 110kg jämfört med en lång 110kg människa? Förstår din poäng dock..

Nog för att personen inte ska sitta på den hästen, men du 150 kg väger hon inte. Dags att putsa glasen kanske.

.

Man kan väl knappast styra vad man tänder på, det vidriga är handlingen om/när någon agerar och ger sig på ett djur och skadar det, inte att man tänder på det i sig.

Trist om det är rätt filmer du hänvisar till.

Folk blir upprörda och beklämda av att vuxna över huvudtaget rider på ponnyer. Det tycks vara allmänt accepterat och poppis att hacka på företeelsen och helt oberoende om hästen klarar vikten eller inte. På något vis blir folk per automatik för tunga för en ponny den dag de fyller 18.

Vad det har med den här filmen och göra får du förklara närmre, om du jämförde med 3-400kg människor med 1,5-2m ben som masturberar och röker på islandshästar som ligger utmattade på marken.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En häst har dött av sina skador, en annan har fått skärsår av oklar anledning. Polisen i Bohuslän utreder just nu om det finns något...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter De fem ponnyer som natten till i onsdags dog i samband med en lastbilskollision, var ridskolehästar på Grällsta ridcenter. Hela...
2
Svar
31
· Visningar
3 556
Senast: liinaaa
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 16 utmärglade och toviga ponnyer med näbbliknande hovar. Det var vad som mötte de tyska myndigheterna när de besökte en gård i...
Svar
0
· Visningar
591
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tre hästar i Holland dog omedelbart när de träffades av blixten.... Källa / Läs mer...
Svar
9
· Visningar
1 959
Senast: Zakuro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama