S
Spider84
Jag köpte en HdR i höstas av en tjej, som inhandlat den ny 2002. Jag har kvar köpbevis och vad som gäller med garantier m.m.
Det är ju ettårs garanti på hantverket och 5 år på bommen, vilket inte spelar någon roll eftersom det är en feltillverkning som det gäller.
Jag visste att den sadeln och den modellen låg bra på min häst så därför tänkte jag inte så mycket på det när jag köpte den, trots att jag vet att bossorna på HdR sadlarna håller väldigt varierande kvalitet (suck!).
Så hade vi equiterapeuten ute, av andra orsaker, som även kollade sadlar och hittade att en bossan var mindre än den andra. Främst längst fram vid manken = min häst var öm i manken p.g.a sadlen tryckt. Tur att hon inte gått med den så mycket!
Så vad händer nu? Måste jag själv ta in den till sadelmakaren och betala för att få den fixad eller kan man få det betalt på något sätt?
Det är ju ändå en feltillverkning från företagets sida och inget som har hänt när man ridit eller annars...
Vem vänder jag mig till om det är så att ni tror/vet att det går att få det fixat gratis?
Det är ju ettårs garanti på hantverket och 5 år på bommen, vilket inte spelar någon roll eftersom det är en feltillverkning som det gäller.
Jag visste att den sadeln och den modellen låg bra på min häst så därför tänkte jag inte så mycket på det när jag köpte den, trots att jag vet att bossorna på HdR sadlarna håller väldigt varierande kvalitet (suck!).
Så hade vi equiterapeuten ute, av andra orsaker, som även kollade sadlar och hittade att en bossan var mindre än den andra. Främst längst fram vid manken = min häst var öm i manken p.g.a sadlen tryckt. Tur att hon inte gått med den så mycket!
Så vad händer nu? Måste jag själv ta in den till sadelmakaren och betala för att få den fixad eller kan man få det betalt på något sätt?
Det är ju ändå en feltillverkning från företagets sida och inget som har hänt när man ridit eller annars...
Vem vänder jag mig till om det är så att ni tror/vet att det går att få det fixat gratis?