Tja, fast man ska ju iaf inte behöva betala någon betäckningsavgift/fölavgift.
Nej, det tycker inte jag heller. Man ska få ett föl pro bono tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja, fast man ska ju iaf inte behöva betala någon betäckningsavgift/fölavgift.
Men faktum är att fem av hans 17 registrerade avkommor födda 2013 är registrerade med annan färg än skimmel... (och ja, de kan vara färgbestämda innan de börjat visa sin eventuella skimmelfärg, men...)
Man borde få ny ID-kontroll och passkostnaden betald om de uppenbart skrivit fel. Om ID-kontrollanten är osäker lär man väl vänta!
Å andra sidan har åtminstone jag, när jag gick ID-kontrollantutbildningen, blivit uppmanad att skriva det man ser för dagen. Viss risk att det blir fel finns alltså... Men i många fall är det tämligen tveksamt vad det ska vara för färg och då får man skriva det man tycker verkar passa bäst.Nån sorts garanti borde man ju få tycker jag. Om det uppenbart är FEL det ID-kontrollanten gjort måste de ju fixa till det.
En bekant till mig betäckte sitt mörkbruna sto utan tecken med en svart hingst med ytterst lite vitt och fick en fux med bläs och höga vita strumpor. De gjorde dna test och föräldrarna stämde. Recessiva gener kan ge överraskningar....
En bekant till mig betäckte sitt mörkbruna sto utan tecken med en svart hingst med ytterst lite vitt och fick en fux med bläs och höga vita strumpor. De gjorde dna test och föräldrarna stämde. Recessiva gener kan ge överraskningar....
håller med! min står som brun stickelhårig fast i köpekontraktet flera månader innan skrev vi in skimmel. Tänkte inför 3års testet att jag måste ju ändra, står det fel i passet kan man ju bli utesluten. Men när jag ringde asvh så sa de att det gör inget. Så det verkar inte vara så viktigt. Jag kom till 3års testet med en grå häst, mätgubben skrattade lite och sa "åh den bruna hästen!", dessutom kunde de inte hitta chippet heller så inget verkar vara så viktigt.Nån sorts garanti borde man ju få tycker jag. Om det uppenbart är FEL det ID-kontrollanten gjort måste de ju fixa till det.
Det där blir jag fundersam på. Får man verkligen tävla om de inte kan identifiera att man har rätt häst?
Hörde om ett 3-årstest i år, där de inte ens kollade passen.... Lite allvarligt, eftersom det ändå är en avelsbedömning som görs...
Jag har aldrig sett en häst med två stjärnar, kan man få se en bild?Det blev en fux med två stjärnor!
Jag har aldrig sett en häst med två stjärnar, kan man få se en bild?