trofé

Trådstartare
Ni som använt Feliway (feromoner) för olika problem och stressituationer, vad är er åsikt och upplevelse. Hjälpte det, blev bättre, sämre, ingen skillnad? Vad hade ni för problem och har ni använt spray eller adapter till vägguttag?
 
Sv: Feliway

Ingen skillnad av adapter till vägguttag (förutom att jag fick irriterade luftvägar). Mild, avstressande effekt av spray.
 
Sv: Feliway

Vi har haft Feliway i vägguttag när vi hämtat våra kattungar. Båda fann sig till ro direkt. Huruvida det hade med Feliwayen eller inte är svårt att säga, men troligen kan det ha haft en lugnande effekt i en så pass stressad situation som flytt.
 
Sv: Feliway

Vad hade du (katten) för problem som du ville lösa som du inte märkte någon förbättring av när det gällde adaptern men med sprayen?
 
Sv: Feliway

Ja, det är ju alltid svårt att veta hur det varit utan Feliway i den situationen.
 
Sv: Feliway

Ok. En av våra katter doftmarkerar inne och det verkar väldigt svårt att hitta någon som har någon idé om lösning. Men satsar på Feliwayen i väggen nu så får vi se.
 
Sv: Feliway

Har ni gjort någon beteendeanalys så att ni vet varför katten markerar? Jag upplever ytterst sällan att bara Feliway har någon effekt mot sådana problem (Feliway har öht väldigt klent vetenskapligt dokumenterade effekter mot någonting).
 
Sv: Feliway

Jag har pratat både med veterinärer, en person som forskar på kattbeteende och de som jobbar med Feliway. Jag tror att det i detta fall delvis beror på stress som ökar då grannkatten kommer i närheten (bor en halv km bort ca). Och det kan ju vara svårt att styra över.
 
Sv: Feliway

Hade problem med min ena katt då han skvätte inne trots att han är kastrerad & då använde vi en adapter.Fungerade väldigt bra.Var även bra för min lättstressade hane som tyvärr inte finns längre.
Brukar alltid spray kattbur och bil innan vi ska ut på bilfärd och har även med mig den till utställning.
 

Liknande trådar

Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: Bison
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
774
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 466
Senast: Hazel
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 861
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp