Feliciano823-WindWurf676-Jarramas367

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Yvvi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 935
Y

Yvvi

Hejsan! HAr nu en häst me denna stam...
Feliciano har ja ganska bra koll på men de andra två har ja knappt hört nåt om!!:cry:

JAg brukar ha stenkoll på de flesta hingstar men dessa e de omöjligt attt hitta nåt om...nån som vet nått om dom, vad de gjort på tävlingsbanan, avkommor, storlek m.m...allt!!

Den 6 åriga valacken e ca 177-178 :pcm o ganska robust men int tung!
Han är lit långsam i sina rörelser o sin aktion o är dessutom en mkt bestämd herre...vilket ja hört kommer från Feliciaono.....
:o

Sv: Feliciano823-WindWurf676-Jarramas367

Om du inte hittar något om Jarramas måste du ha letat på fel ställe;)

Jarramas var född 1952 och dog 1972 av hjärtslag vid betäckning. Han tävlades inte för det gjorde väldigt få avelshingstar på den tiden, men hade han tävlats var hoppning hans gren! Han brukade underhålla på Flyingedagarna med att löshoppa 2 meter. Jarramas lämnade ett stort antal avkommor i svår hoppning och även en i svår dressyr!

Tack va bra!
Du vet int om han lämnade någon viss typ av avkommor, egenskaper som var unika från honom??
Tack:bow::bow::bow:

Förutom att jag gillar både Feliciano och Jarramas, så tillhör XWindwurf en annan av de äldre hingstarna jag är/var svag för.
Tycker stammen låter intressant, och burgar för en bra hoppförmåga.
Dock tycker jag väl att höjden är ngt för mkt:crazy:
Windwurfs far Wendekriess(hann) lämnade en hel drös av storhoppande avkommor internationellt

Förutom att jag gillar både Feliciano och Jarramas, så tillhör XWindwurf en annan av de äldre hingstarna jag är/var svag för.
Tycker stammen låter intressant, och burgar för en bra hoppförmåga.
Dock tycker jag väl att höjden är ngt för mkt:crazy:
Windwurfs far Wendekriess(hann) lämnade en hel drös av storhoppande avkommor internationellt

Jag håller int med om de me höjden..:p e väl en av de få...
Tycker att han är våldigt smidig o lättvänd, trots attt han behöver muskla sig mer...han har nog mkt av de där storhoppande genen....travahoppar hagens staket som e 140 var dag.... jobbigt ibland då man int vill ha en stor elefant springande..:D
Tror dock att stora hästar har ungerfär lika stor chans att vinna en omhoppning som en lindre häst, de stora täcker mer mark på galoppsträckorna o de mindre vinner i svängarna..
Beror nog lit på hur banan ser ut....

Men tack Såååå :bow::bow:mkt för infot, du vet int om Windwurf hann tävla ngt??

Liknande trådar

Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag... 2
Svar
32
· Visningar
3 216
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka