• Avel
  • Trådstartare Trådstartare seavalley
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 605
S

seavalley

någon som har en avkomma efter honom? hur är de i huvet också vidare.. hört att de ska vara lite sega/tunga?

Sv: feliciano

Snälla och lätthanterliga med hög ridbarhet!

De kan vara tunga i exteriören beroende på mamman, men jag har aldrig träffat någon som varit trög i huvudet!

Här finns det flertalet hästar efter Feliciano och jag upplever inte att någon är "seg i huvudet". Snälla att hantera och verkar vara sammarbetsvilliga när det gäller ridning. Lite grövre i modellen.

Hej

Jag har två Fille avkommor. Den första, Fräkke, är 13 år och jag har haft honom i fem år nu. Han är supersnäll. Det är han på bilden förresten. Cirka 1.70 hög. Han är inte alls trög på något sätt o har ett underbart temperament. Han är alltid framåt o hoppar allt. I dressyren kan han vara en aning lat...men med lite tempo så går det utmärkt.

Lilleman är Görels uppfödning, Ceder. Han är helt underbar, bara 11 mån gammal. Har inte haft honom så länge, men absolut lätt att hantera o nyfiken o cool inför allt!

Lycka till. Kram Linda :bump:

Jag träffade på en unghäst med Fille som pappa för två år sedan som såg ut som en nordis...

Fille - Stanford stämmer nog (tur att någon har minne) men som du vet var den ju grövre än Järvsöfaks-avkommorna på gården:angel:

Har en 3 årig hingst efter Fille. Han är jättetrevlig, lätthanterlig och lyhörd. Han är såpass ung än så det är svårt att avgöra hans sätt i ridning men som han är nu så är han framåt när man rider ut och lite trögare i ridhus (som så många andra hästar). Han hoppar väldigt bra men är bekväm av sig men det är jag säker på att det mest beror på att han är hingst.

tack för alla svar! :bow:

ska & titta på en fem åring efter feliciano - trainers seat nu i veckan.. har inte så stor koll på alla hingstar då jag mest haft import hästar med okändstam ;)

Min kompis har precis köpt en valack efter Feliciano - Steve's Friend xx.
Han är 175 cm hög, väldigt bra psyke och väldigt lätt att rida :) En riktigt trevlig häst! Dessutom var det ju en Feliciano son (Fetcher N) som blev bästa fyraåriga hopphingst vid bruksproven i Flyinge i år:idea:

Dessutom var det ju en Feliciano son (Fetcher N) som blev bästa fyraåriga hopphingst vid bruksproven i Flyinge i år
Ännu bättre är väl det i sådana fall att det var en Fille-avkomma som vann Europa Finalen i WC-hoppningarna förra helgen:D

Och att Feliciano med Maria Gretzer är en av fyra svenskar som någonsin vunnit en deltävling i världscupen!

Min kompis har precis köpt en valack efter Feliciano - Steve's Friend xx.
Han är 175 cm hög, väldigt bra psyke och väldigt lätt att rida :) En riktigt trevlig häst! Dessutom var det ju en Feliciano son (Fetcher N) som blev bästa fyraåriga hopphingst vid bruksproven i Flyinge i år:idea:

Ja, Irco Mrco blod blandat med fulblod verkar bli riktigt bra!! Har en häst i stallet som helt klart kan gå svår hoppning o som har fullblod o Irco marco o i mitt förra stall stod en svårklass häst med fulblod o irco Marco (billy Boy). Lättar upp lagom verkar det som. Feliciano är väl ganska lik sin far eller? egentligen inte min typ men med fulblod så skule jag kunna tänka mig nu tt iallafall provrida:D

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 367
Senast: Bee
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Glömde ta den i morse, kom på det vid 9-10 och tänkte att jag provar vara utan den idag. Vad händer? Jag känner mig inte alls så...
Svar
8
· Visningar
929
Senast: Rosett
·
Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Oknytt
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare