Felaktig, diffus, ljusbild.

G-uldlock

Trådstartare
Fick anmärkning och ombesiktning på bilen.
Ett av felen var Felaktig, diffus, ljusbild, halvljus, höger fram. VAD är detta och hur åtgärdar jag det? Lampan är hel, ink det svarta på lampans topp.

Sv: Felaktig, diffus, ljusbild.

Gör rent lyktglaset och se om det räcker, annars kanske det måste bytas?

Jag fick det felet en gång. Blev inte klok på vad som var fel och ombesiktigade utan att göra något. Då gick den igenom. :)

Funderar nästan på att göra detsamma. Fick dock tag på en kompis som ska ta sej en titt. Så förhoppningsvis blir det åtgärdat och bil-fan går igenom ;)

Fick det förra året på min bil och lämnade in den på verkstad (för andra saker också). Dels är glaset antagligen skitigt eller så på insidan (=ljusbilden blir diffus) men kan också vara att ljusbilden helt enkelt inte pekar helt åt rätt håll så själva "lamphållaren" eller vad det är måste justeras upp eller ner, kan vara svårt att göra själv i och med att man måste kolla med en specialgrej när den är rätt (en sådan där som åker på hjul framför bilen på besiktningen).

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 554
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 236
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
3 107
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka