M
mrjim
Sv: Fel tecken i passet - hur petig ska man vara?
hej tror inte du behöver oroa dig för att det står snopp, som många andra har sagt så ändras ofta både tecken och även färg (färg behöver ändras om den blir annan än i pass), huvudsaken är att tecknet är rätt nedritat, det bör däremot finnas minnst 3 virvlar nedtecknade. jag vet ju ej hur det ser ut i ditt pass så jag kan ju inte jämmföra men du ska inte behöva oroa dig.
mvh/ ID kontrollant
Fick hem lillens pass idag och upptäckte att en del av id-kontrollantens teckenbeskrivning av honom tagits bort!
Han är född med en vit överläpp plus ett vitt C mellan näsborrarna. Detta började snabbt glida ihop och idag kan man se de ursprungliga tecknena men runt och över är det kanske 75% vita strån och resten svarta som resten av hästen. Id-kontrollanten skrev "schatterad mule" men detta har tagits bort och ersatts av snopp. I mina ögon är det fel, får han inte ha schatterad mule ska kan ha snopp plus vit överläpp, för han föddes ju med två tecken i den regionen.
Är jag överdrivet petig eller tänker jag rätt?
Ska se om jag kan ta en vettig bild på hans söta näsa i morgon!
hej tror inte du behöver oroa dig för att det står snopp, som många andra har sagt så ändras ofta både tecken och även färg (färg behöver ändras om den blir annan än i pass), huvudsaken är att tecknet är rätt nedritat, det bör däremot finnas minnst 3 virvlar nedtecknade. jag vet ju ej hur det ser ut i ditt pass så jag kan ju inte jämmföra men du ska inte behöva oroa dig.
mvh/ ID kontrollant