Welsh

Trådstartare
Sitter just nu och fyller i den sista bet stoets stam i språngrullan och hade inte uuue så jag sökte på en sida som jag fått av Görel. Döm om min förvåning när jag söker på mammans sida och får upp att hon haft en helt annan fölunge det året som denna ska vara född. Den avkomman har inte samma reg nummer.Kan inte hitta detta sto varken på namn eller på nummer någonstans :crazy: har Blupindex fel?????
Detta är halvblod kan jag tillägga.
Var tvungen att titta på ägarens andra sto och där hittade jag att de måste ha bytt namn på stoet då det enligt Blup skulle vara ett annat sto fast med samma reg nummer.

Hittade en annan intressant sak.
Det felande stoet är registrerat 3 år efter sin födelse...........

Senast ändrad:
Sv: Fel stam?

Oj!

Var det stoet jag kollade?

Kan bara säga att mycket på BLUP-indexsidan är fel, t ex har en godkänd hingst fått fel pappa :smirk:

tja jag vet ett diplomsto som helt plötsligt inte var diplomsto....så nog finns det felaktigheter.

Detta är ju inget man vill ta med hästägaren direkt :crazy: Hur ska man säja???? jo jag hittade på nätet att ert sto har fel stam??? Hoppas att det är ett fel på Blup index......

Finns nog som redan nämnts en hel del fel på BLUP index, mitt ena sto finns tex med två gånger, en gång med sina två älsta avkommor och en gång till med sin yngsta.. Har ringt ASVH och meddelat detta men det stämmer fortfarande inte på nätet...

Fick förseten veta här om veckan att jag ska få en liten B Besk fölis här i stallet till våren, min uppstallares sto har vist varit och hälsat på hos dig i sommar. Kul med tre föl till våren :)

Jag har också anmärkt till ASVH, men utan att det hjälp :mad:

Welsh är i alla fall hjälpt via pm :)

bonzie skrev:
Finns nog som redan nämnts en hel del fel på BLUP index, mitt ena sto finns tex med två gånger, en gång med sina två älsta avkommor och en gång till med sin yngsta.. Har ringt ASVH och meddelat detta men det stämmer fortfarande inte på nätet...

Fick förseten veta här om veckan att jag ska få en liten B Besk fölis här i stallet till våren, min uppstallares sto har vist varit och hälsat på hos dig i sommar. Kul med tre föl till våren :)

oh vilket sto då?
Har haft 10 ston i år till honom så det är svårt att avgöra vilket det kan vara. Du kan ge mig en ledtråd, ras och färg tror jag räcker ;)

bonzie skrev:
halvblod och skimmel:), måste ha varit hos dig i början av juni
Börjar på M och stod som ett ljus vid varje betäckning samt är konstaterat dräktig via u-ljud :) En mkt fin liten dam :love:

Görel har troligen (?) slagit i sina älskade böcker och sett att det är rätt sto som jag har hos mig , puh vilken lättnad!

Liknande trådar

Avel Vi har ett sto imp Polen, reggad som svensk ridponny. Stoet är maxad D, bra klipp i henne i all ridning och hoppning,bra kapacitet i...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: cirkus
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 427
Senast: moonstruck
·
Avel Upptäckte en för mig lite märklig sak med en häst jag "känner till" eller vad man nu ska kalla det (träffat den i stall flera gånger...
Svar
16
· Visningar
1 761
Senast: Görel
·
Avel I mitt stall finns en jättefin valack, av halvblodstyp, som lite skämtsamt brukar kallas "Dressyrkungen" för att han, trotts att han är...
Svar
8
· Visningar
3 728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka