S
Sveipur
Är helt novis på området avel. Sitter och roar mig med stamtavlorna för mina hästar. Den ena är efter Hrimfaxi frá Öxl (e Sörli frá Saudárkróki). Hrimfaxi exporterades till Tyskland så småningom. När jag söker på denna hingst hittar jag en del info på tyska sidor och enligt dessa är mamman Pota frá Öxl. Detta sto skall alltså vara min hästs farmor, men enligt mitt svenska reg bevis heter farmor Elísa frá Öxl (ingen info finns om hennes stam). Någon som känner till denna hingst? Om Pota är rätt farmor har min häst samma MF som FMF. En annan av mina hästar har samma MFF som MMF är det vanligt att man avlar på detta sätt?
Har hittat en spännande sida med info om hingstar (icelandichorse.dk), men denna verkar inte vara riktigt fullständig. Finns någon annan sida att leta efter stamtavlor och där det även finns ston med?
Har hittat en spännande sida med info om hingstar (icelandichorse.dk), men denna verkar inte vara riktigt fullständig. Finns någon annan sida att leta efter stamtavlor och där det även finns ston med?